Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan,Mevlüt
dc.contributor.authorKantar, Mahmut
dc.date.accessioned2019-05-27T06:16:49Z
dc.date.available2019-05-27T06:16:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6164
dc.descriptionIn this study, acquisition-based mobile contents of the unit “Force and Motion” which is included in the curriculum of 9th grades are prepared to be suitable for the Android operating system. Within the scope of the thesis study, a pre-test evaluation survey is conducted to physics teachers in Afyonkarahisar. According to the answers to this survey, it is observed that they have difficulty in the unit “Force and Motion”. Appropriate for the goals of the curriculum of the 9th grades, a course material is designed on the computer for the Android-based tablet PCs. During the designing process of this educational material, a scenerio for each of the goals is prepared and this scenerio is turned into an animation via Adobe Flash CS6 program. In the last stage of the research, this course material is applied to 9th grades as a final test. In the process, student opinions about the material are asked through visual and acquisition-based questions. On the average, 93.86% of the students expressed positive opinions about the teaching materials designed.en_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, 2013 yılı 9. sınıf fizik öğretim programında yer alan “Kuvvet ve Hareket” ünitesinin Android işletim sistemine kazanım temelli uygun mobil içerikleri hazırlanmıştır. Tez çalışması kapsamında, Afyonkarahisar’da bulunan fizik öğretmenleri ile bir çalıştay düzenlenerek ön test değerlendirme anketi uygulandı. Bu anket ve görüşme sonuçları doğrultusunda öğrencilerin “Kuvvet ve Hareket” ünitesi paralelinde bilişim temelli ders materyali hazırlandı. Bu ünitenin öğretiminde kullanılmak üzere 9. sınıf öğretim programı içerisinde yer alan kazanımlara uygun, bilgisayar ortamında Android tabanlı Tablet PC’ler için ders materyali hazırlanmıştır. Bu eğitim materyal tasarımı aşamasında her bir kazanım için senaryo çalışması yapılarak Adobe Flash CS6 programı ile bu senaryo animasyon haline getirilmiştir. Araştırmanın son aşamasında 9. sınıf öğrencilerine hazırlanan ders materyali son test olarak uygulanmıştır. Uygulamada öğrencilere hazırlanan eğitim hakkında görsel ve kazanım temelli sorular yöneltilerek görüş ve önerileri alınmıştır. Öğrenciler hazırlanan materyal için ortalama %93,86 oranında olumlu görüş bildirmişlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitim, e-eğitim, içerik tasarımı, senaryo, storyboard,en_US
dc.titleFatih Projesi Paralelinde 9. Sınıf Fizik Dersi Kuvvet ve Hareket Konusunda Ders Materyalleri Geliştirmeen_US
dc.title.alternativeDevelopıng Teachıng Materıals for 9th Grade Physıcs in Force and Motıon Unıt Wıth Path of Fatih Projecten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage142en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster