dc.contributor.advisor | Doğan,Mevlüt | |
dc.contributor.author | Kantar, Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T06:16:49Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T06:16:49Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6164 | |
dc.description | In this study, acquisition-based mobile contents of the unit “Force and Motion” which is included in the curriculum of 9th grades are prepared to be suitable for the Android operating system. Within the scope of the thesis study, a pre-test evaluation survey is conducted to physics teachers in Afyonkarahisar. According to the answers to this survey, it is observed that they have difficulty in the unit “Force and Motion”. Appropriate for the goals of the curriculum of the 9th grades, a course material is designed on the computer for the Android-based tablet PCs. During the designing process of this educational material, a scenerio for each of the goals is prepared and this scenerio is turned into an animation via Adobe Flash CS6 program. In the last stage of the research, this course material is applied to 9th grades as a final test. In the process, student opinions about the material are asked through visual and acquisition-based questions. On the average, 93.86% of the students expressed positive opinions about the teaching materials designed. | en_US |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, 2013 yılı 9. sınıf fizik öğretim programında yer alan “Kuvvet ve Hareket” ünitesinin Android işletim sistemine kazanım temelli uygun mobil içerikleri hazırlanmıştır. Tez çalışması kapsamında, Afyonkarahisar’da bulunan fizik öğretmenleri ile bir çalıştay düzenlenerek ön test değerlendirme anketi uygulandı. Bu anket ve görüşme sonuçları doğrultusunda öğrencilerin “Kuvvet ve Hareket” ünitesi paralelinde bilişim temelli ders materyali hazırlandı. Bu ünitenin öğretiminde kullanılmak üzere 9. sınıf öğretim programı içerisinde yer alan kazanımlara uygun, bilgisayar ortamında Android tabanlı Tablet PC’ler için ders materyali hazırlanmıştır. Bu eğitim materyal tasarımı aşamasında her bir kazanım için senaryo çalışması yapılarak Adobe Flash CS6 programı ile bu senaryo animasyon haline getirilmiştir. Araştırmanın son aşamasında 9. sınıf öğrencilerine hazırlanan ders materyali son test olarak uygulanmıştır. Uygulamada öğrencilere hazırlanan eğitim hakkında görsel ve kazanım temelli sorular yöneltilerek görüş ve önerileri alınmıştır. Öğrenciler hazırlanan materyal için ortalama %93,86 oranında olumlu görüş bildirmişlerdir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitim, e-eğitim, içerik tasarımı, senaryo, storyboard, | en_US |
dc.title | Fatih Projesi Paralelinde 9. Sınıf Fizik Dersi Kuvvet ve Hareket Konusunda Ders Materyalleri Geliştirme | en_US |
dc.title.alternative | Developıng Teachıng Materıals for 9th Grade Physıcs in Force and Motıon Unıt Wıth Path of Fatih Project | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 142 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |