Başlık için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 1806, listelenen: 1380-1399
-
Sultan Şahinşâh (Melikşâh) Devri Türkiye Selçuklu Tarihi (503-510/1110-1116)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Türkiye Selçuklu Devleti’nin en önemli sultanlarından biri olan Şahinşâh (Melikşâh), devletin duraklama ve buhran döneminde tarihi bir rol üstlenerek, merkezî otoritenin yeniden sağlanmasına, hattâ güçlenerek toparlanmasına ... -
Sultandağı Ağzı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalısmada Afyonkarahisar ilinin Sultandagı ilçesinin kasaba ve köyleriyle birlikte agız özellikleri tespit edilmeye çalısılmıstır. lçenin agız özelliklerinin tespiti için ilçe merkezi, kasaba ve köylerden derlemeler ... -
Sultanhisar ilçesinin coğrafi etüdü
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Sultanhisar şehri Ege Bölgesinin Asıl Ege Bölümünde bulunmaktadır. Şehir farklı jeomorfolojik birimlerin temas noktasında, deniz seviyesinden yaklaşık 73 m. yükseklikte kurulmuştur. Sultanhisar şehri genel olarak alüvyal ... -
Sultanönü Sancağında Göç Ve İskân (1299-1839)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Eskişehir ve çevresi eski çağlardan beri üzerinde çeşitli toplulukların yaşadığı bir yerleşim merkezi olmuştur. Bölge, XI. ve XIII. yüzyıllarda doğudan Anadolu'ya yapılan göçler neticesinde, Türklerin etkisi altına girmiştir. ... -
Suriyeli Sığınmacıların Türkiye’deki Uyum Süreçleri: Afyonkarahisar Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Ortadoğu halklarının özgürlük ve demokrasi talepleri ile birlikte ortaya çıkan Arap Baharı süreci, pek çok ülkeyi etkisi altına almıştır. Otoriter rejimlerin bir kısmı devrilmiş bir kısmı da eskisinden daha farklı bir ... -
Sutûrî, hayatı, edebî kişiliği ve dîvânı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Hicrî 1828’de henüz sağ olduğu bilinen İbrahim Sutûrî, son dönem Divân şairlerindendir. Çalışmamızda, şiirlerinden yola çıkılarak Sutûrî’nin, hayatı, edebî şahsiyeti ve eseri hakkında bilgi verilmiş, Divânı’nın trankripsiyonlu ... -
Suyolcuzâde Mehmed Necîb’in hayatı, edebî kişiliği ve divan’ı (inceleme ve transkripsiyon)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, daha çok hattatlığı üzerinde durulan, şairliği ve Divan’ı yeterince ilgi görmeyen 18. yüzyıl divan şairi Suyolcuzâde Mehmed Necîb’in Divanı’nın transkripsiyonlu metni, incelemesi ve günümüz Türkçesiyle nesre ... -
Suzan Albek’in çocuk edebiyatı eserlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, Suzan Albek’in çocuk edebiyatı alanındaki eserlerinde verilmek istenen değerleri tespit etmek ve bunların değerler eğitimi açısından önemini ortaya koymaktır. Çalışmada Suzan Albek tarafından kaleme ... -
Sürdürülebilir Çevre Açısından Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı; sürdürülebilir çevre açısından eğitim fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı Bahar döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi ... -
Sürdürülebilir turizm kapsamında yöresel yemek sunumunun destinasyon pazarlamasındaki rolü: Safranbolu konakları örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Turizm, ülkelerin ekonomisinde önemli bir çarpan etkisi yaratmaktadır. Turizmin ekonomik etkilerinin yıllarca ağır basması çevre üzerindeki tahribatının ihmal edilmesine neden olmuştur. Sürdürülebilirlik kavramı sayesinde; ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersinde Kullanılan Kavram Karikatürlerine Yönelik Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersinde kullanılan kavram karikatürlerine ilişkin görüşlerini almaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Düzeyleri ve Bu Kaygıya Neden Olan Faktörler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeylerini ve bu kaygıya neden olan faktörleri incelemektir. Araştırmaya 2008-2009 ve 2009-2010 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel inançları ve matematik öğretme kaygıları üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin kaygı düzeyleri ile matematik öğretimi ve öğrenimine ilişkin inanışları ve matematiksel problem çözmeye ilişkin inançları arasındaki ilişkiyi ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının üst bilişsel okuma stratejileri, okuma motivasyonları ve kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının incelenmesi: Afyonkarahisar ili örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuma motivasyonları, üst bilişsel okuma stratejileri ve kitap okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarını incelemektir. Veriler 2016-2017 akademik yılı bahar döneminde Afyon Kocatepe ... -
Sınıf Öğretmeni, Sınıf Öğretmeni Adayı ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Dört İşlem Problemlerini Çözmede Kullandıkları Stratejilerin Karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Gereksinimlere bağlı olarak şekillenen eğitim anlayışı değişen dünya ihtiyaçlarını karşılamak için geleneksel yapısından farklı bir anlayışa bürünmeye başlamıştır. Sistematik bir yapıya sahip olan eğitim, teknolojideki ... -
Sınıf öğretmenleri ile ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sayı duyusu becerilerinin incelenmesi (Uşak ili örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde geçerli olan tüm eğitim programlarının temelinde çocukların ya da öğrencilerin temel matematik becerilerinin geliştirilmesi ve matematik alanındaki başarılarının arttırılması amaçlanmaktadır. Bu araştırmada sınıf ... -
Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi kapsamında çevre olanaklarından yararlanabilme düzeyleri: Tarsus ilçesi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Sosyal bilgiler dersinde öğretmenlerin çevre olanaklarından yararlanabilme düzeylerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma tarama modelinde desenlenmiş olup nicel veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, ... -
Sınıf öğretmenlerinin 2013 3. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)2013 yılında uygulamaya konulan ilkokul 3. sınıf Fen Bilimleri öğretim programının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin tututmlarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri ile Fen Bilgisi Öz-Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması (Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın Uşak ilinde ilköğretim kurumlannda görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin bilimsel işlem beceri düzeylerini ve fen bilgisi öz-yeterliliklerini ortaya koymak, çeşitli değişkenler açısından incelemek ve ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Sınıf öğretmenleri eğitim-öğretim hayatının başlangıç noktasında bulundukları için, pek çok bilginin davranış haline getirilmesinde önemli bir yere sahiptir. Öğrenciler, yıllarca beraber oldukları sınıf öğretmenlerinden ...