Başlık için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 1806, listelenen: 1731-1750
-
Yapılandırmacılık Kuramına Dayalı Olarak İngilizce Dersinin İşlenişine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Araştırmanın amacı, İlköğretim okulları birinci ve ikinci kademelerinde İngilizce dersine giren öğretmenlerin, yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak, İngilizce dersinin öğretimine ilişkin görüşlerini ve bu görüşler ... -
Yarı varyans modeli ile portföy optimizasyonu: Bist-100 endeksi üzerinde bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Portföy optimizasyonu ile risk minimize edilirken getirinin maksimize edilebilmesi, uzun yıllardır yatırımcıların ve araştırmacıların üzerinde çalıştığı önemli konulardan biri olmuştur. Yapılan çalışmalar ile yatırımcı ... -
Yaşam Kalitesi ve Örgütsel Vatandaşlık
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmada okullardaki yaşam kalitesi ve öğretmenlerin gösterdikleri örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışı boyutları ve yaşam kalitesi boyutları arasındaki ... -
Yatırım Kararlarında Mamul Yaşam Seyri Maliyetlemenin Kullanılması ve Bir Uygulama Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Mamul yaşam seyri maliyetleme, bir mamulün tüm yaşamı boyunca ortaya çıkan maliyetlerini kapsamaktadır ve yöneticilere bu maliyetleri anlama ve yönetme konusunda bilgi sağlamaktadır. Yöntem, yatırım yapmayı planlayan ... -
Yavaş şehirler (Cittaslow) ve kentsel yaşam kalitesi üzerindeki etkileri: Seferihisar halkının algısı üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Yerleşik hayata geçiş sürecinde toplumlar, kendileri için elverişli olan bölgelere yerleşerek köyleri, bu köylerin zaman içerisinde gelişmesiyle de kentleri meydana getirmişlerdir. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra hem dünya ... -
Yavuz Bahadiroğlu’nun Çocuk Romanlari ve Hikâyelerinde Yer Alan Değerler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Değerler, sosyal hayatın ve kültürün temel taşlarıdır. Bireylerin içinde yaşadıkları topluma uyum sağlamaları ve sağlıklı bir toplum yapısının oluşabilmesi için değerlerimizin kuşaklararası aktarımı büyük önem arz etmektedir. ... -
Yavuz Bahadıroğlu’ nun çocuk kitaplarının 2018 Türkçe öğretim programındaki yer alan temalar yönünden incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Türkçe dersi, çocukların milli kültür ve değerlerinin oluşması için okullarda verilen eğitimde önemli yere sahiptir. Türkçe derslerinde; okuma becerisinin geliştirmesi ve okuma kültürünün oluşturulabilmesi için çocuk ... -
Yaylı Tanburun Türk Müziğindeki Yeri Önemi Ve Kullanımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı, yaylı tanbur çalgısının tarihini, gelişimini, yapısal ve icrasal özelliklerini, Türk müziği icrası ve eğitimindeki yerini ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini, Türk müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki ... -
Yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler odaklı başarı yönelimleri, öğrenme stratejileri ile başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler odaklı başarı yönelimleri, öğrenme stratejileri ile ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Korelasyonel desene sahip bu nicel araştırmada ... -
Yeni ( 2005 ) İlköğretim Fen ve Teknoloji Programının Öğretmen, Yönetici ve Müfettişlerin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı, 2005 ilköğretim Fen ve Teknoloji programının, yönetici, öğretmen ve müfettiş görüşlerinin, “cinsiyet”, “görev”, “mesleki kıdem” ve “öğrenim durumu” değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ve ... -
Yeni 2005 ilköğretim matematik öğretim programının veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın amacı yenilenen 2005 ilköğretim matematik öğretim programının farklı sosyo-kültürel ve ekonomik seviyeden gelen, "eğitim durumu", "meslek", "okuma düzeyi" ve "aylık gelir" değişkenlerine bağlı olarak, ... -
Yeni 2005 İlköğretim Fen ve Teknoloji Programının Veli Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmanın amacı, 2005 ilköğretim Fen ve Teknoloji öğretim programının, veli görüşlerinin, “öğrenim durumu, “meslek durumu” ve “gelir durumu” değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu çalışma, ... -
Yeni Bir Trend Olarak Kişisel Marka: Türkiye Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Ticaretin tüm dünyada artması ile beraber marka kavramı da gerek literatürde gerekse günlük yaşamda önemi giderek artan bir kavram haline gelmiştir. Marka birbirleri ile benzer özellik gösteren ürünlerin ayırt edilebilmesi ... -
Yeni Coğrafya Öğretim Programında Bazı Tarım Konularının Öğretiminde Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)İçinde bulunduğumuz çağ “bilgi çağı” olarak bilinmektedir. Teknolojik gelişmelere bağlı olarak bilgi akışının hızlı bir şekilde geliştiği ve değiştiği çağımızda, insanların üretilen bilgiden zaman kaybetmeden haberdar ... -
Yeni dışavurumculuğun 1970 sonrası Türk resim sanatına etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)20. yüzyıl da ortaya çıkan Dışavurumculuk, bir akım olmaktan çok bir ifade biçimidir. Döneme damgasını vuran bu hareket renk, üslup, farklı anlatım biçimleri ve soyutlamalarıyla tüm ülkede ses getirmiştir. Dışavurumculuğu ... -
Yeni İlköğretim 6. Sınıf Matematik Programının Ölçme Değerendirme Kısmının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada, altıncı sınıf matematik derslerine giren matematik öğretmenlerinin ve altıncı sınıf öğrencilerinin yeni ilköğretim altıncı sınıf matematik öğretim programında yer alan ölçme araçlarının bilinmesine ve ... -
Yeni İlköğretim II. Kademe Matematik Öğretim Programının İstatistik Boyutunun İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademe matematik öğretim programının “Olasılık ve İstatistik” alt öğrenme alanının “İstatistik” boyutunun incelenmesidir. Özellikle sekizinci sınıf öğrencilerinin sıklık tablosu ve ... -
Yeni İlköğretim Müfredatında Bilgi Teknolojilerinin İşlevselliği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenen ilköğretim müfredatının bilgi teknolojilerinin kullanımına yönelik getirdiği yenilikleri ve bu yeniliklerin öğretmenler tarafından uygulamaya ne derece ... -
Yeni yol adlı çocuk dergisi (1-24) (çeviriyazı ve inceleme)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Çocuk dergilerinin çocuk edebiyatı alanında önemli bir yeri ve işlevi vardır. Çocuğa edebî ve estetik bir kişilik kazandırmada, kelime hazinesini zenginleştirmede ve öğrendiklerini güncel hayata aktarmada çocuk dergilerinin ... -
Yeni yol adlı çocuk dergisi (1-24) (çeviriyazı ve inceleme)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Çocuk dergilerinin çocuk edebiyatı alanında önemli bir yeri ve işlevi vardır. Çocuğa edebî ve estetik bir kişilik kazandırmada, kelime hazinesini zenginleştirmede ve öğrendiklerini güncel hayata aktarmada çocuk dergilerinin ...