dc.contributor.advisor | Doğan, Mevlüt | |
dc.contributor.author | Hakkari, Fidan | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T12:36:36Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T12:36:36Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6230 | |
dc.description | Recently, the increasing importance of distance education, which gives the possibility of
location, place and time independence to the education, resulted a parallel increase on the
importance of content design. In the distance equation system, the interaction between the
learners and the education materials has an important contribution for effective learning.
One of the basic problems is to motivate the learner on the subject and to make the learning
permanent (Kanuka 2006). To overcome this problem, the method and style of the course
content preparation has great importance. The content design depends on the scenario
(storyboard) concept. In the thesis, the effective content design based on the scenario,
motivation of the learners on the subjects and the importance of the target learners are
studied. In addition, using the pedagogical principles, a scenario for the “Research
Techniques and The Principles of Academic Communication” course is developed. Some
sample studies are carried out for the design of content. | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde yer, zaman ve mekândan bağımsız eğitim imkânı sunan Uzaktan Eğitim’in
önem kazanmaya başlaması etkili içerik tasarımının da önemini arttırmıştır. Uzaktan eğitim
sisteminde etkili öğrenme için öğrenci ile ders materyalleri arasındaki etkileşimin önemli
bir yeri vardır. Öğrenciyi; anlatılan konuya motive etme ve alacağı bilgilerin kalıcılığını
sağlama en temel problemlerden birisidir (Kanuka 2006). Bu temel problemleri aşmada,
ders içeriklerinin hazırlanma şekli ve metodu önemlidir. içerik tasarımının temelinde
“senaryo (storyboard)” kavramı yer almaktadır. Tezde, senaryo temelli etkili içerik
tasarımının nasıl yapılabileceği, öğrenci motivasyonun nasıl sağlanacağı ve hedef kitlenin
önemi üzerinde durulacaktır. Ayrıca pedagojik yönünden, “Araştırma Teknikleri ve
Bilimsel iletişimin Temelleri” dersinin hedef kitleye göre senaryosunun nasıl
şekilleneceğinden bahsedilecektir. Bununla beraber etkili içerik tasarımında senaryonun
önemi ve nasıl yazıldığı yapılmış örnek çalışmalarla açıklanacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitim, e-eğitim, içerik tasarımı, senaryo, storyboard, motivasyon | en_US |
dc.title | Uzaktan Eğitim Ders Materyali Hazırlamada İçerik Tasarımı, Senaryo Hazırlama Ve Uygulaması | en_US |
dc.title.alternative | the Content Design for Preparing Distance Education Course Material, Preparing Senario and Practice | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 92 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |