Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNakilcioğlu, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorAytekin, Özgür Çini
dc.date.accessioned2019-05-28T12:36:43Z
dc.date.available2019-05-28T12:36:43Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6233
dc.descriptionAs the conventional education fails to meet the demands of modern education, it has caused some concepts to come out like distance learning. Distance learning combines the elements of “face to face education” and “education every time and everywhere”. Along with the increase in the use of computer technologies in distance learning, visual design has come into prominence. Parallel to this, thanks to the developing education softwares, educators in collaboration with designers have needed to develop education material. The prepared education materials enable the students to learn faster and more easily without place and time constraints. As well as the content of the education given, the way the education is provided is also significantly important. In the design of the web pages, employing the visual elements effectively and applying the web standards increase the productivity and the speed in distant education, and turn the education into a funnier and lasting fashion. In the design of the Distance Learning Portal of Afyon Kocatepe University prepared through adopting the new approaches and technologies in designing brought out by Web 2.0, it is aimed to increase the users’ social interaction and to allow the users of an opportunity to share information. Firstly, in the coding of the pages CSS and XHTML technologies have been made use of by separating structure and the presentation, and then by fulfilling the web standards completely, the austerities such as access into the content and pages have been reduced to minimum level, and lastly, the ease of use has been achieved by categorizing the menus connected to each other.en_US
dc.description.abstractGeleneksel eğitimin çağdaş eğitim talepleri karşısındaki yetersizliği uzaktan eğitim sistemi gibi olguların doğmasına neden olmuştur. Uzaktan eğitim “yüz yüze eğitim” ile “her zaman her yerde eğitim” unsurlarını birleştirmiştir. Uzaktan eğitimde bilgisayar teknolojilerinin kullanımının artmasıyla görsel tasarım ön plana çıkmıştır. Buna paralel olarak gelişmekte olan eğitim yazılımları sayesinde eğiticiler ve tasarımcılar birlikte çalışarak eğitim materyali geliştirme ihtiyacı duymuşlardır. Hazırlanan eğitim materyalleri, öğrencilerin daha hızlı ve kolay bir şekilde, yer ve zaman kısıtlaması olmadan öğrenebilme imkanı tanıyabilmektedir. Verilen eğitimin içeriği kadar, bu eğitimin nasıl verildiği de önemlidir. Web sayfalarının tasarımında, görsel öğelerin etkin olarak kullanımı, web standartlarının uygulanması, uzaktan eğitimde verimliliği ve hızı arttırmakta, öğretimin daha eğlenceli ve kalıcı bir şekil almasını sağlamaktadır. Web 2.0’ın, tasarıma getirdiği yeni yaklaşımlar ve teknolojiler uygulanarak hazırlanan Afyon Kocatepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Portalı Tasarımında kullanıcıların sosyal etkileşimini arttırmak ve bilgi paylaşımına olanak sağlamak hedeflenmiştir. Sayfaların kodlanmasında CSS ve XHTML teknolojileri kullanılarak yapı ve sunum birbirinden ayrılmış, web standartlarına tam uyum gerçekleştirilerek içeriğe ve sayfalara erişim gibi güçlükler minimum düzeye indirgenmiş, birbiriyle bağlantılı menüler sınıflandırılarak kullanım kolaylığı sağlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitim, Web 2.0, Web Standartlarıen_US
dc.titleWeb 2.0’ın Tasarıma Getirdiği Yeni Yaklaşımlar Doğrultusunda Web Standartlarına Uygun Uzaktan Eğitim Portalı Tasarımıen_US
dc.title.alternativeDesigning Distant Education Portal Matching Web Standards In Accordance with New Approaches Brought Into Design By Web 2.0en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster