Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYörük,Sinan
dc.contributor.authorUslu, Ercan
dc.date.accessioned2019-05-28T12:37:11Z
dc.date.available2019-05-28T12:37:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6240
dc.descriptionTechnology takes place in every part of our lives and mobile devices are becoming common nowadays. Social network is one of the tools that has been an important part of people’s lives. Social network users and the time they spend on social network increase rapidly as in the world. The usage of social network is becoming common among education officials and teachers, so this situation gives an opinion about the usage of it on teachers’ career development. Current social networks include so many distracting features like games and applications, therefore the usage of them on education has many disadvantages. Educational social metwork eliminates these disadvantages and by means of its features, it is the most suitable environment that meet educational needs. The aim of this study is developing an educational social network that provides teachers’ career improvement and then test it on a group of teachers to determine educational and general usability and effectiveness on teachers’ career development. In this research, an educational social networking site is used which has been developed by Gündüz (2014) and published on www.mavikurdele.net. The educational social networking site which was developed for the teachers and school managers’ usage has tasks, questionnaires, bulletins, activities, colleague interaction and file sharing as well as the social networking sites’ characteristics. Educational social networking site has been tested on 27 teachers from a secondary school in Afyonkarahisar province of Turkey for six weeks. One shot case study method has been used and the data collected by scale of social networks’ educational use on teachers’ career development, educational social network teacher usability opinion survey and log records of the site. While examining the obtained data, descriptive statistic was used and it was presented with frequency and percentage tables. As a result, teachers who used educational social network expressed that the educational features of social networking sites is useful and helpful for their career development.en_US
dc.description.abstractTeknolojinin hayatımızın her alanına girdiği, internetin ve mobil cihazların giderek yaygınlaştığı günümüzde insanların yaşamlarının önemli bir parçası haline gelen araçlardan birisi de sosyal ağlardır. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de sosyal ağ kullanıcıları ve bu kullanıcıların sosyal ağların başında geçirdiği süre hızla artmaktadır. Sosyal ağların kullanımı eğitim çalışanları ve öğretmenler arasında da yaygınlaşmış olup bu durum sosyal ağların öğretmenlerin mesleki gelişimini sağlama noktasında kullanımını akla getirmektedir. Mevcut sosyal ağların oyun, uygulama gibi çok fazla miktarda dikkat dağıtıcı unsurlar içermesi bu sosyal ağların eğitsel açıdan kullanımına yönelik dezavantajlar içermektedir. Eğitsel sosyal ağlar ise bu dezavantajları ortadan kaldıran ve bünyesinde barındırdığı özellikleri ile eğitsel bağlamdaki ihtiyaca cevap veren en uygun ortamlardır. Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamaya yönelik bir eğitsel sosyal ağ sitesi geliştirmek ve bu sosyal ağ sitesinin bir grup öğretmen tarafından kullanılması sağlanarak öğretmenlerin mesleki gelişimleri üzerindeki etkililiğinin ve kullanışlılığının test edilmesidir. Çalışma kapsamında Gündüz (2014) tarafından geliştirilen ve www.mavikurdele.org adresinden erişilebilen bir sosyal ağ sitesi kullanılmıştır. Okul yöneticisi ve öğretmenlerin kullanımına yönelik geliştirilen bu sosyal ağ; görevler, anketler, duyurular, etkinlikler, meslektaş etkileşimi, dosya paylaşımı özelliklerinin yanı sıra mevcut sosyal ağların karakteristik özelliklerini de bünyesinde barındırmaktadır. Eğitsel sosyal ağ, 2014-2015 eğitim öğretim yılı 2. döneminde Afyonkarahisar ilinde bir ilköğretim kurumundaki 27 öğretmen ve bir okul yöneticisi ile deneysel desenlerden tek grup son test modelinde 6 hafta süre ile test edilmiştir. Çalışma sonrasında veriler, öğretmenlerin mesleki gelişimini sağlamaya yönelik sosyal ağ uygulama anketi, sosyal ağ kullanışlılık anketi ve eğitsel sosyal ağ log verileri aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel istatistiklerden faydalanılmış olup bulgular frekans ve yüzde analizleri aracılığıyla sunulmuştur. Çalışma sonucunda geliştirilen eğitsel sosyal ağ sitesini kullanan öğretmenler, eğitsel sosyal ağ uygulamasının mesleki gelişimleri açısından etkili ve faydalı olduğunu, bunun yanında eğitsel sosyal ağı genel anlamda kullanışlı bulduklarını belirtmişlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Ağ Siteleri, Sosyal Ağlar, Öğretmenlikte Mesleki Gelişim, Eğitsel Sosyal Ağlar, Meslektaş Etkileşimien_US
dc.titleÖğretmenlerin Mesleki Gelişimini Sağlamada Sosyal Ağların Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Role of Socıal Networkıng on Provıdıng Teachers’ Career Developmenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster