dc.contributor.advisor | Yörük,Sinan | |
dc.contributor.author | Kalender, Mehmet Emin | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T12:40:28Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T12:40:28Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6264 | |
dc.description | The purpose of this study is to detect the social media behaviors of high school of science and high school of social sciences students, and examine the results from two different schools with respect to different variables. The research is designed as a mixed model and the sample is taken from all the students who attend Kütahya Nafi Güral High School of Science and Kütahya High School of Social Sciences. The open questions from "Social Media Attitude Scale" that is developed by Argın (2013) are used to gather data, which is analyzed using frequency, percentile, average, standard deviation, t-test and one-way variance analysis methods. The analysis of the results shows that the social media behavior is determined by gender, level of income, educational background of parents, the time window to use social media, the frequency of social media usage, the time spent on social media and the specific social media platform. The analysis also provides that the school type has an effect on the shared content. In addition, this study determines that the students exhibit a positive attitude towards social media. It is being found out that students have been using social media for over 4 years during which time period they spend 61 to 120 minutes every day on different social media platforms. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıklarının nasıl olduğunu saptamak ve iki eğitim kurumu öğrencilerinin bu alışkanlıklarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Karma modelde desenlenen araştırmanın örneklemi, Kütahya merkezde bulunan Nafi Güral Fen Lisesi ve Kütahya Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin tamamıdır.
Çalışmanın veri toplama araçları olarak Argın (2013) tarafından geliştirilen “Sosyal Medya Tutum Ölçeği” ile öğrenciler için hazırlanmış açık uçlu sorular kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre sosyal medya kullanım alışkanlıklarında cinsiyet, gelir düzeyi, baba öğrenim durumu, sosyal medya platformlarını kullanım zaman aralığı, sosyal medya platformlarını kullanım sıklığı, sosyal medya platformlarında geçen zaman ve hangi platformu daha en çok kullandığı değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin sosyal medya hesaplarından yaptıkları paylaşımların bulundukları okula göre farklılık gösterdiği görülmüştür.
Araştırmada öğrenciler sosyal medyaya yönelik olumlu ve yüksek tutum sergilediği, öğrencilerin 4 yıldan fazla zamandır sosyal medya kullanıcısı olduğu ve günde 61-120 dakika sosyal medya hesaplarını kullandıkları tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya, Öğrenci, Tutumlar | en_US |
dc.title | Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının İncelenmesi (Kütahya İli Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Investıgatıon of Socıal Medıa Usage Habıts of the Hıgh School of Scıence and Socıal Scıences College Student (Sample of Kütahya) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 101 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |