dc.contributor.advisor | Ergün, Uçman | |
dc.contributor.author | Sarıkaya, Zerrin Ceylan | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T12:43:01Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T12:43:01Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6290 | |
dc.description | Computers have entered all areas of our lives, this makes use of computer mandatory on all the branches. An Information technology, which involves processing, storing, managing and communicating information, is contemporarily based on remote communication systems in computerized environments. Highly intense and active use of computers in everyday life has forced us to be at least familiar with computers and computer related matters and technologies as well as remote communication issues in all areas of science.Computer knowledge and literacy lies on the basis of these formations. To enhance University students' computer literacy; "Basic Information Technologies" courses are carried out on computer labs. These courses are conducted practically so the examination of these courses should be practical.However, practical examinations are very demanding and their reliability, validity are open to debate. For this reason, some faculty members conducted these exams as multiple-choice exam taking the number of the students into account. However, students learn in the laboratory on the application screen and that arise some problems in terms of measurement and evaluation. An online exam software is needed for these courses to be done as a practical measurement and evaluation. In this study, an independent online exam software is designed with a practical examination program for these reasons. Through this study, students’ and instructors’ requirements, principles and competencies of a online exam software are identified. | en_US |
dc.description.abstract | Bilgisayarın hayatımızın bütün alanlarına yoğun olarak girmiş olması, tüm dallarda bilgisayar kullanımını zorunlu hale getirmektedir. Bilginin işlenmesi saklanması ve iletilmesi olan enformatik, çağımızda, bilgisayar ortamında uzaktan iletişim sistemleri üzerinde temellenmektir. Bilgisayar kullanımının hayatın bütün alanlarına aktif ve yoğun olarak girmiş olması, fen bilimlerini ve sosyal bilimleri ayırmaksızın tüm dallarda bilgisayar bilimleri ve bilgisayar ortamında uzaktan iletişim konularına aşina olmayı zorunlu hale getirmiştir. Üniversite öğrenimi esnasında öğrencilerin bilgisayar okuryazarlığını geliştirmek üzere “Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı” adı altında yürütülen dersler bilgisayar laboratuarlarında yürütülmektedir. Uygulamalı bir şekilde yürütülen bu derslerin sınavlarının da uygulamalı sınav şeklinde yapılmalıdır. Ancak uygulamalı sınavlar çok zahmetli ve güvenirliği, geçerliliği tartışmaya açık bir şekilde yapılmaktadır. Bu nedenle dersleri yürüten bazı öğretim elemanları öğrenci sayısının fazlalığını da göz önüne alarak bu dersin sınavını çoktan seçmeli sınav şeklinde gerçekleştirmektedir. Oysa öğrenimin laboratuar ortamında birebir uygulama ekranı karşısında gerçekleştirilir iken sınavların çoktan seçmeli sınav şeklinde yapılması nedeniyle ölçme ve değerlendirmenin açısında bazı sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu derslerin ölçme ve değerlendirilmesinin uygulamalı olması için online sınav yazılımına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu tez çalışmasında bu amaçla öğretim elemanından bağımsız online sınav hazırlanan yazılım ile uygulamalı bir sınav programı tasarlanmıştır. Bu çalışma sayesinde uygulamalı sınav yazılımının öğrenci ve eğitmen için gereklilikleri, ilkeleri ve yeterlilikleri belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uygulamalı Sınav, Enformatik Dersi, Bilgisayarlı Ölçme Değerlendirme | en_US |
dc.title | Enformatik Derslerinin Sınavları İçin Alternatif Bir Sistemin Geliştirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Informatıcs Course Evaluatıon Program Desıgn For Practıcal Examınatıon | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 74 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |