dc.contributor.advisor | Nakilcioğlu, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Diker, Mualla | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T12:43:03Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T12:43:03Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6291 | |
dc.description | Today’s technological improvings continue to change our life. We meet many of our needings from computers. We are doing shopping, banking, information, data storage, such as workings from computers. In addition, for the sake of computers education includes some concepts such as distance education, e-learning and blended learning.
Rapid advance of technological developments in the field of education, many concepts have emerged. One of these is the virtual laboratory. Virtual laboratory can be shown as a simulation method on the difficult or impossible topics or some complex structures. This is not a commonly usage in our country. Because you need to have knowledge both on the computer programming and the topics you will explain to develop a software.
In this thesis, prepared a virtual laboratory is applied onto programming basics. In programming basics, basics of programming, algorithms, flow charts and codes are taught the students who have no idea about programming. Virtual laboratory application has been prepared by using Visual Studio 2005.
Virtual laboratory practice is used by some students and it is evaluated by a questionnaire. | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzdeki teknolojik ilerlemeler hayatımızı değiştirmeye devam etmektedir. İhtiyaçlarımızın birçoğunu bilgisayarlardan karşılamaktayız. Alışveriş, banka işlemleri, bilgi edinme, veri depolama gibi birçok işi bilgisayar üzerinden yapmaktayız. Bunun yanı sıra, bilgisayarlar sayesinde uzaktan eğitim, e-öğrenme, karma öğrenme gibi kavramlar eğitim dünyasının içerisine girmiştir.
Teknolojik gelişmelerin eğitim alanında hızla ilerlemesiyle birlikte birçok kavram ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri de sanal laboratuvardır. Sanal laboratuvar; anlatılması güç ya da imkânsız olan konularda, soyut düşünce ve karmaşık yapılarda başvurulan bir benzetim yöntemi olarak belirtilebilir. Bu, ülkemizde henüz yaygın olarak başvurulan bir yöntem değildir. Çünkü yazılım geliştirmek hem bilgisayar programlama alanında hem de anlatılacak konuda uzmanlaşmayı gerektirir.
Bu tezde; hazırlanan sanal laboratuvar çalışması programlama temelleri dersine uygulanmıştır. Programlama temelleri dersinde; programlama ile ilgili hiçbir fikri olmayan öğrencilere programlamanın temelleri, algoritmalar, akış diyagramları ve kodlar anlatılmaktadır. Sanal laboratuvar uygulaması Visual Studio 2005 kullanılarak hazırlanmıştır.
Sanal laboratuvar uygulaması, ders öğrencileri tarafından kullanılmış ve bir anket ile değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanal Laboratuvar, E-Öğrenme, Algoritma, Akış Diyagramları, Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.title | Programlama Temelleri Dersi İçin Sanal Laboratuvar Uygulaması | en_US |
dc.title.alternative | Vırtual Laborotary For Computer Programmıng Lesson | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 147 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |