dc.contributor.advisor | Çelik, Levent | |
dc.contributor.author | Sarıçam, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T12:43:08Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T12:43:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6293 | |
dc.description | The aim of this survey is to find out the effects of the lesson success of the students who use the social media out of school. Totally 377 students who are fifth and sixth grades, studyingin Şemsettin Karahisari Secondary School between 2013-2014 Academic Year, participated in this survey.
In the theoretical part of the survey; internet, social media, learning and lesson success were scanned with its litareture as forthe practice part. The students demografic features and the students, using the social media out of school, were taken a poll about the effects of students’ academic success at school.
The differences, in there lation between the students demografic feature sand the usage of social media were observed as the result of this survey. In there lation, between students using the social media and the lesson success, the ones who use Blog Microblog(Twitter), Podcast and Virtual Worlds(Knight Online, WOW, Second Life) had a very weak negative relation betweeen success in Maths, was defined. Blog had a very weak negative relation betweeen success in Turkish and English, was defined Hence, the social media used by the students out of school, had even a very little negative effect to the academic success in Turkish, Maths and English was appeared. Also, the social media, the students using out of school, had no effects forthe other lessons which are Science, Social Sciences and İnformation Teknology and Software was appeared. | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, öğrencilerin sosyal medyayı okul dışında kullanmalarının, öğrencilerin ders başarılarına etkisini araştırmaktır. Araştırmaya 2013-2014 öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezi Şemsettin Karahisari Ortaokulu 5. ve 6. sınıflarda öğrenim gören toplam 377 öğrenci katılmıştır.
Çalışmanın teorik bölümünde; internet, sosyal medya, öğrenme, ve ders başarısı konuları ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Çalışmanın uygulama bölümünde ise; öğrencilerin demografik özellikleri ile öğrencilerin okul dışı sosyal medya kullanımlarının öğrencilerin ders başarısına etkisi konulu anket uygulanmıştır. Anket verileriyle öğrencilerin dönem sonu ders notları SPSS yöntemiyle analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda öğrencilerin demografik özellikleri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkide farklılıklar gözlenmiştir. Öğrencilerin sosyal medya kullanımıyla ders başarısı arasındaki ilişkide Blog, Mikroblog(Twitter), Podcast ve Sanal Dünyaları (Knight Online, WOW, Second Life) kullanan öğrencilerin Matematik ders başarısı arasında negatif yönlü, çok zayıf bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Blog kullanan öğrencilerin Türkçe ve Yabancı Dil (ingilice) ders başarıları arasında negatif yönlü, çok zayıf bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Dolayısyla öğrencilerin okul dışında kullanmış oldukları sosyal medyanın, öğrencilerin Türkçe, Matematik ve Yabancı Dil (ingilice) ders başarılarına çok az da olsa olumsuz yönde etki ettiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğrencilerin okul dışında kullandıkları sosyal medyanın aynı öğrencilerin [(Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler ve Bilişim Teknolojileri ve Yazılım]; ders başarılarında bir etkisinin olmadığı anlaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ders başarısı, ders dışı etkinlik, facebook, internet, sosyal medya. | en_US |
dc.title | Öğrencilerin Okul Dışı Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Öğrencilerin Ders Başarılarına Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | the Effect on Out of School Lessons Success For Students of Socıal Medıa Usage Purpose | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 148 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |