dc.contributor.advisor | Akbulut, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Gürer, Cahit | |
dc.date.accessioned | 2019-05-29T11:14:49Z | |
dc.date.available | 2019-05-29T11:14:49Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6340 | |
dc.description | Because of continuously increasing of the world population, consumption trend and rapidly decreasing of raw material resources, the scientists question how existing resource can be used more economically ? In many countries, both private and puplic sectors have arranged diciplines. So, in the near future, the most important research subject will be the optimization of recycling of the resourcesConstruction industry leads the first position in point of necessity of raw materials and amount of waste. Particularly in marble industry,in average between 40 % and 60 % of marble blocks is wasted during the production process in quarries. 86000 m3 waste marble is created in marble quarry industry in Afyon region, alone.In this study, quarries in Afyon region occured waste that used raw material of aggregate and possible usage of asphalt pavements binder courses was investigated. Minerological-petrographical research, aggregate tests and hot mix asphalt tests were done to the aggregate which is produced from waste of marble and andesite quaary (A-B) and two diffrent control aggregate specimens(C-D) and results compared between A-B and C-D. As a result, the aggregates produced in the waste of marble quarry could be used in recycling in light or medium traficced asphalt pavements binder courses. This diminish a huge amount of economical and eniviromental consumption. | en_US |
dc.description.abstract | Dünya nüfusunun devamlı artışına paralel olarak artan tüketim anlayışı, sınırlı olan hammadde kaynaklarının hızla azalmaya başlaması sonucu mevcut kaynaklar daha ekonomik nasıl kullanılır sorusu yüksek sesle sorulmaya başlanmış, bir çok ülkede kamu ve özel sektör de yeni düzenlemelere gidilmiştir. Bu itibarla, “kaynakların optimum şekilde değerlendirilmesi” şüphesiz geleceğin en önemli araştırma konusu olacaktır.İnşaat sektörü hammadde ihtiyacının en fazla ve dolayısıyla açığa çıkan atık miktarının en yüksek olduğu sektörlerden birisidir. Özellikle mermer sanayisinde ocaklarda blok çıkarma işlemi sırasında blok üretiminin ortalama % 40 ila % 60’ı mermer atığı olarak atılmaktadır. Ortalama bir hesapla Afyon bölgesinde sadece ocaklarda yıllık 86000 m3 parça atık meydana gelmektedir. Bu çalışmada Afyon ve civarında bulunan mermer ocaklarında meydana gelen parça atıklardan agrega üretilerek asfalt
vii
kaplamalardaki binder tabakasında kullanılabilirliği araştırılmıştır. Mermer ve andezit ocağı atıklarından üretilmiş agrega (A ve B) ve iki farklı şahit agrega (C,D) numunelerinde minerolojik-petrografik inceleme, agrega deneyleri ve sıcak karışım deneyleri yapılmış ve sonuçlar birbiriyle karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonunda mermer ocağı atıklarından üretilen agregaların hafif ve orta trafik hacimli asfalt kaplamaların binder tabakalarında değerlendirilebileceği sonucuna varılmıştır. Bu değerlendirmeyle önemli miktarlarda çevresel ve ekonomik yarar sağlanacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mermer, Atık, Agrega, Sıcak Karışım Asfalt. | en_US |
dc.title | ATIK MERMER PARÇALARININ BİTÜMLÜ YOL KAPLAMALARINDA DEĞERLENDİRİLMESİ | en_US |
dc.title.alternative | USING WASTE MARBLES WITHIN THE ASPHALT PAVEMENTS | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 175 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |