dc.contributor.author | SERT, Ayşe Nevin | |
dc.contributor.author | KARACAOĞLU, Sıla | |
dc.date.accessioned | 2019-05-30T10:58:50Z | |
dc.date.available | 2019-05-30T10:58:50Z | |
dc.date.issued | 2018-09 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/download/article-file/537017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6357 | |
dc.description | It could be claim that high service quality and perceived visitor satisfaction level influence customer
loyalty and intention to recommend. Measuring the quality of service in the museums reveals which
aspects of a service dimension can pose a problem and thus allows suggestions to be developed to
address the problem The purpose of this study is to measure the perceived quality of service for the
Museum of Anatolian Civilizations and the effect of the service quality on perception of satisfaction
and intention to recommend. In a survey of 449 visitors in the Anatolian Civilizations Museum in
Ankara, the service quality dimensions were identified as "tangibility", "responsiveness",
"communication", "consumable" and "empathy". Furthermore it has been determined that the
"tangibility" dimension is the most effective dimension on satisfaction and intention to recommend.
As a further conclusion, the results of the study showed that the perceived service quality has a
significant and positive effect on the perceived satisfaction and intention to recommend. | en_US |
dc.description.abstract | Yüksek hizmet kalitesinin ve algılanan ziyaretçi memnuniyet seviyesinin müşteri sadakatini ve tavsiye
etme niyetini etkilediği söylenebilir. Müzelerde hizmet kalitesinin ölçülmesi bir hizmet boyutunun
hangi yönlerinin sorun oluşturabileceğini ortaya koymakta ve böylece problemin giderilmesi için
öneriler geliştirilmesine imkan tanımaktadır. Bu çalışmanın amacı Anadolu Medeniyetleri Müzesi'ne
yönelik algılanan hizmet kalitesinin memnuniyet algısı ve tavsiye etme niyeti üzerindeki etkisini
ölçmektir. Anadolu Medeniyetleri Müzesinde 449 ziyaretçiyle yapılan araştırmada hizmet kalitesi
“fiziksel özellikler”, “heveslilik”, “iletişim”, “tüketilenler” ve “empati” olmak üzere 5 boyuttan
oluşmuştur. "Fiziksel özellikler” boyutunun memnuniyet ve tavsiye etme niyeti üzerinde en etkili
boyut olduğu saptanmıştır. Ayrıca, çalışma sonuçları, algılanan hizmet kalitesinin memnuniyet algısı
ve tavsiye etme niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.417733 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hizmet kalitesi, memnuniyet algısı, tavsiye etme niyeti, Anadolu Medeniyetleri müzesi, Ankara | en_US |
dc.title | Müzelerdeki Hizmet Kalitesinin Memnuniyet Algısı ve Tavsiye Etme Niyeti Üzerindeki Etkisi: Anadolu Medeniyetleri Müzesi Örneği | en_US |
dc.title.alternative | The Impact Of Service Quality On Perception of Satisfaction and Intention To Recommend: The Museum of Anatolian Civilizations Case | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-0751-9377 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7724-2188 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 103 | en_US |
dc.identifier.endpage | 122 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |