Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorERDEM, Cahit
dc.contributor.authorEĞMİR, Eray
dc.date.accessioned2019-05-30T11:11:11Z
dc.date.available2019-05-30T11:11:11Z
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/537018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6358
dc.descriptionThis study aims to identify prospective teachers’ levels of curriculum literacy and examine how these levels differ by variables of gender, age, type of education, department and academic achievement. In this descriptive survey model study, the data were gathered from prospective teachers through ‘Curriculum Literacy Scale’, developed by Bolat (2017). The participants are 210 prospective teachers at fourth grade at the education faculty of a state university and prospective teachers registered in the pedagogic formation program of the same faculty. The data were analyzed through descriptive statistics, independent samples t test and one-way variance analysis methods. The key findings of the study include: the prospective teachers’ level of curriculum literacy is 3,72 (quite agree) in the total scale; the prospective teachers are more successful in ‘reading’ factor than ‘writing’ factor; the prospective teachers’ level of curriculum literacy differs significantly by department and academic achievement but does not differ significantly by gender, age and type of education in the total scale. As well as putting forth prospective teachers’ levels of curriculum literacy, the study is also significant as it features curriculum literacy, which is a new concept in the field.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerini belirlemek ve bu düzeylerin cinsiyet, yaş, öğrenim türü, bölüm ve akademik başarı gibi değişkenlere göre farklılaşma durumunu incelemek amaçlanmaktadır. Betimsel bir saha taraması olarak desenlenen bu çalışmada veriler Bolat (2017) tarafından geliştirilen ‘Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği’ aracılığıyla öğretmen adaylarından toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören dördüncü sınıf öğretmen adayları ile aynı fakültede pedagojik formasyon eğitimi alan toplamda 210 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veriler betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada ortaya çıkan temel bulgular şöyledir: öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeyi ölçek toplamında 3,72 (oldukça katılıyorum) olarak belirlenmiştir; öğretmen adayları ‘okuma’ boyutunda ‘yazma’ boyutuna göre daha başarılıdır; öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeyleri ölçek toplamında cinsiyet, yaş ve öğrenim türü değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmazken bölüm ve akademik başarı değişkenlerine göre farklılaşmaktadır. Araştırma sonuçlarının öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerini ortaya koymanın yanı sıra alanda yeni bir kavram olan eğitim programı okuryazarlığını ön plana çıkarması önemli görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.428727en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuryazarlık, eğitim programı okuryazarlığı, öğretmen adaylarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Eğitim Programı Okuryazarlığı Düzeylerien_US
dc.title.alternativeProspective Teachers’ Levels of Curriculum Literacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster