dc.contributor.author | ERDEM, Cahit | |
dc.contributor.author | EĞMİR, Eray | |
dc.date.accessioned | 2019-05-30T11:11:11Z | |
dc.date.available | 2019-05-30T11:11:11Z | |
dc.date.issued | 2018-09 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/download/article-file/537018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6358 | |
dc.description | This study aims to identify prospective teachers’ levels of curriculum literacy and examine how these
levels differ by variables of gender, age, type of education, department and academic achievement. In
this descriptive survey model study, the data were gathered from prospective teachers through
‘Curriculum Literacy Scale’, developed by Bolat (2017). The participants are 210 prospective teachers
at fourth grade at the education faculty of a state university and prospective teachers registered in the
pedagogic formation program of the same faculty. The data were analyzed through descriptive
statistics, independent samples t test and one-way variance analysis methods. The key findings of the
study include: the prospective teachers’ level of curriculum literacy is 3,72 (quite agree) in the total
scale; the prospective teachers are more successful in ‘reading’ factor than ‘writing’ factor; the
prospective teachers’ level of curriculum literacy differs significantly by department and academic
achievement but does not differ significantly by gender, age and type of education in the total scale.
As well as putting forth prospective teachers’ levels of curriculum literacy, the study is also significant
as it features curriculum literacy, which is a new concept in the field. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerini belirlemek ve bu
düzeylerin cinsiyet, yaş, öğrenim türü, bölüm ve akademik başarı gibi değişkenlere göre farklılaşma
durumunu incelemek amaçlanmaktadır. Betimsel bir saha taraması olarak desenlenen bu çalışmada
veriler Bolat (2017) tarafından geliştirilen ‘Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği’ aracılığıyla
öğretmen adaylarından toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları bir devlet üniversitesinin eğitim
fakültesinde öğrenim gören dördüncü sınıf öğretmen adayları ile aynı fakültede pedagojik formasyon
eğitimi alan toplamda 210 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veriler betimsel
istatistikler, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri ile analiz edilmiştir.
Araştırmada ortaya çıkan temel bulgular şöyledir: öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı
düzeyi ölçek toplamında 3,72 (oldukça katılıyorum) olarak belirlenmiştir; öğretmen adayları ‘okuma’
boyutunda ‘yazma’ boyutuna göre daha başarılıdır; öğretmen adaylarının eğitim programı
okuryazarlığı düzeyleri ölçek toplamında cinsiyet, yaş ve öğrenim türü değişkenlerine göre anlamlı
düzeyde farklılaşmazken bölüm ve akademik başarı değişkenlerine göre farklılaşmaktadır. Araştırma
sonuçlarının öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerini ortaya koymanın yanı
sıra alanda yeni bir kavram olan eğitim programı okuryazarlığını ön plana çıkarması önemli
görülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.428727 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuryazarlık, eğitim programı okuryazarlığı, öğretmen adayları | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Eğitim Programı Okuryazarlığı Düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | Prospective Teachers’ Levels of Curriculum Literacy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 123 | en_US |
dc.identifier.endpage | 138 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |