Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTopçu,Birol
dc.contributor.authorArı, Erkan
dc.date.accessioned2019-05-31T06:04:12Z
dc.date.available2019-05-31T06:04:12Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6366
dc.descriptionThe probability and statistics has a significant role in the applications we come across in many professional areas and the decisions we made in our daily life. However, though this fact, it is not easy for many students to comprehend the subjects and concepts of probability and statistics. Most of the students have difficulties in understanding the terms and concepts of probability and statistics to make connection between the information on probability and statistics. Especially, it is necessary to clarify what kind of problems the 6th, 7th and 8th graders of primary school experience in learning the concepts of probability and statistics the reasons of these difficulties. The aim of this study is to clarify the difficulties that the 6th, 7th and 8th graders of primary school experience in learning and implementing the concepts of probability and statistics to obtain the results for solving the problems that these students experience. The study is composed of six parts. In the first part, the information on the studies, training, learning and teaching activities which had been carried out on this subject before has been given following a literature study. In the second part, the general aims of national education, the problems faced in education, the problems in math education, the sub learning area and gainings of each grade in statistics and probability, the problems facede in teaching statistics and probability are all mentioned in this study. In the third part, statistics and probability found in math curriculum the importance of statistics and probability and the resons of the hurdles in teaching and learning statistics and probability subject in primary education. In the fifth part, the findings which have been obtained by making statistical analysis in relation with the problems determined during the research and the comments on these findings have been given. In the sixth and last part of the study, the conclusions that are obtained as a result of the applications have been discussed and the suggestions have been mentioned.en_US
dc.description.abstractİstatistik ve olasılık, birçok mesleki alanda karşılaşılan uygulamalarda ve günlük yaşantımızda aldığımız pek çok kararda önemli bir role sahiptir. Ancak buna rağmen, istatistik ve olasılık konularının anlaşılması çoğu öğrenci için kolay değildir. Öğrencilerin büyük kısmı istatistik ve olasılık kavramlarını anlamakta, olasılık bilgileri arasındaki ilişkileri kurmakta zorluklar yaşamaktadır. Özellikle de, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin istatistik ve olasılık kavramlarının öğrenilmesinde ne tür sorunlar yaşadıklarını ve bu sorunların nelerden kaynaklandığının açıklığa kavuşturulması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin, istatistik ve olasılık kavramlarını öğrenmede ve uygulamada yaşadıkları zorlukları belirlemek ve bu zorluklara çözüm önerileri ortaya koymaya çalışmaktır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde; literatür çalışması sonucunda bu konu hakkında daha önce yapılan çalışmalar, eğitim, öğretme, öğrenme ve öğretim konuları hakkında bilgilendirilme yapıldı. İkinci bölümde; milli eğitimin genel amaçları, eğitim sisteminde karşılaşılan sorunlar, matematik eğitiminin genel amaçları, matematik eğitiminde karşılaşılan sorunlar, istatistik ve olasılık konusunun her bir sınıf düzeyindeki alt öğrenme alanları ve kazanımları, istatistik ve olasılık konularının eğitiminde karşılaşılan sorunlar incelenmiştir. Üçüncü bölümde; matematik dersi müfredatında yer alan istatistik ve olasılık kavramlarının tanımı, istatistik ve olasılık konularının önemi, ilköğretimde istatistik ve olasılık konularının öğrenilememe nedenleri üzerinde duruldu. Dördüncü bölümde; araştırma konusuna ilişkin problemler, hipotezler, evren, örneklem ve veri toplama araçları hakkında bilgiler verildi. Beşinci bölümde ise, araştırmanın belirlenen problemlerine ilişkin istatistiksel analizler yapılarak elde edilen bulgulara ve bulunan bulgulara ait yorumlara yer verildi. Çalışmanın altıncı ve son bölümünde ise, elde edilen sonuçlara ve önerilere yer verildi.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİstatistik ve Olasılık, Kavram yanılgısı, Öğretmen, Hazır bulunuşluk, Muhakeme Etme Becerisi, Olumsuz Tutum.en_US
dc.titleİLKÖĞRETİM 6-7 VE 8. SINIFLARDA MATEMATİK DERSİNİN İSTATİSTİK VE OLASILIK KONUSUNUN ÖĞRENİMİNDE YAŞANAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİen_US
dc.title.alternativeTHE DIFFICULTIES IN LEARNING THE SUBJECT OF PROBABILITY AND STATISTICS IN MATHS LESSONS OF 6th, 7th AND 8th GRADES IN PRIMARY SCHOOL AND SUGGESTIONS ON SOLUTIONen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster