Kriz Yönetimi ve Hermeneutik
Özet
Kriz yönetimi dahilinde yapılan bazı basın açıklamalarının, basın toplantılarının, sosyal medya
üzerinden yapılan açıklamaların vb. krizi avantaja çevirmenin aksine kriz sürecini uzattığı ve etkisini
arttırdığını gözlemlemek mümkündür. Makalenin ana konusu kriz yönetimi sürecinin iyi
planlanamamasının ve iyi yürütülememesinin temelinde yatan büyük gerçekliklerden birinin yanlış
kurgulanmış iletişim stratejileri olduğu ve bununla birlikte ortaya çıkan entropinin ve yanlış algının
nedeninin hermeneutik problemler olduğu varsayımıdır. Anlatılmak istenen “gerçek” ve verilmek
istenen mesajla birlikte, algılanan gerçek ve alınan mesaj arasındaki temel farklılık; kolektif
paradigmanın ve algının dönüşmesinde, krizin büyümesinde ve yaygınlaşarak yapısallaşmasındaki en
temel etki ve dinamik olarak karşımıza çıkmaktadır. Henüz kriz başlangıç sürecinde iken yapılan basın
açıklamaları, basın toplantıları vb. uygulamalarda yanlış kurgulanan cümleler, objeler vb. unsurlar
temel hermeneutik problemlerin doğmasına ve algının yönetilememesine neden olmakta ve krizi önü
alınamayan bir süreç haline dönüştürmektedir. Sonuç olarak hermeneutik algı, birçok krizin temelinde
bulunan, arzu edilmeyen bir şekilde anlamlandırmaya bağlı olarak gelişip büyüyen krizin yarattığı
etkinin temel sebeplerinden birisi ve en önemlisi olarak açıklanabilir. Bu nedenle ilk bölümde
hermeneutik kavramı üzerinde durulmuş ve ikinci bölümde hermeneutik ve kriz yönetimi olgusu
yaşanmış örnekler ile değerlendirilmiştir.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
20Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 20 : Sayı 2 [19]