Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğdu, Bülent
dc.contributor.authorBalcı,Abdullah
dc.date.accessioned2019-06-10T11:35:48Z
dc.date.available2019-06-10T11:35:48Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/6424
dc.descriptionThe purpose of this study is to investigate the web pedagogical content knowledge of science teachers. As a mixed method design, this study was carried out with science teachers teaching in Tokat during the 2016-2017 academic year. The sample of the quantitative part of the study is composed of 229 science teachers and the sample for the qualitative part consists of 17 science teachers with different work places, experience and education levels. Quantitative data in the study were collected through the Web Pedagogical Content Knowledge Scale developed by Lee, Tsai and Chang (2008) and adapted to Turkish by Horzum (2011) and the qualitative data were collected by semi-structured interview questions developed by the researcher. Quantitative data obtained from the study were analyzed using descriptive statistics, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H tests. The qualitative data were content analyzed. The quantitative results of the research indicate that the levels of self-efficacy for web pedagogical content knowledge are very high. There is a significant difference in the level of self-efficacy for communicative web based on gender and educational level of science teachers. In addition, the scores obtained from the overall scale and its sub-dimensions significantly differed on experience of science teachers. Furthermore, the scores obtained from the overall scale and some of its sub-dimensions did significantly differ on science teachers’ web experience and receiving Web education in teaching. The qualitative results of the study, revealed that science teachers made use of the Web for lectures, experiments, practice, visual support, videos and compensating the lack of materials. It is also emphasized that teachers should be educated to use Web in their practices of teaching.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin web pedagojik alan bilgilerinin incelenmesidir. Karma yöntemler araştırması olarak bu çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Tokat il genelinde görev yapmakta olan fen bilimleri öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmını 229, nitel kısmını ise farklı çalışma yeri, kıdem ve eğitim düzeyine sahip 17 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler Lee, Tsai ve Chang (2008) tarafından geliştirilen ve Horzum (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Web Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği ile nitel veriler ise araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel veriler betimsel istatistikler, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testlerinden yararlanılarak istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın nicel sonuçları fen bilimleri öğretmenlerinin web pedagojik alan bilgisi öz-yeterlik düzeylerinin çok yüksek olduğunu göstermektedir. Fen bilimleri öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeyleri cinsiyet ve eğitim durumuna göre iletişimsel web alt boyutunda; hizmet süresi değişkenine göre ölçek genelinde ve alt boyutlarında; web deneyimi ve öğretimde web eğitimi alma durumuna göre ölçek genelinde ve ölçeğin bazı alt boyutlarında anlamlı fark bulunmaktadır. Araştırmanın nitel sonuçlarda ise fen bilimleri öğretmenlerinin konu anlatımı, deney, soru çözümü, görsel destek, video izletmek, malzeme yetersizliğini gidermek gibi amaçlarla web ile öğretim gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca web ile öğretimin yaygınlaşmasında öğretmenlere verilecek eğitimin önemli olduğu vurgulanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb Pedagojik Alan Bilgisi, Web ile Öğretim, Web Destekli Öğretim, Fen Bilimleri Öğretmenien_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Web Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investıgatıon of Scıence Teachers’ Web Pedagogıcal Content Knowledgeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentBölüm Yoken_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster