dc.contributor.author | Engin, Melih | |
dc.contributor.author | Gürses, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2019-06-11T06:43:43Z | |
dc.date.available | 2019-06-11T06:43:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/download/article-file/606746 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/6439 | |
dc.description | E-government is spreading among public institutions from day to day. The rationale for this is that
public administrations can be expected from e-government. In this context, the way in which public
institutions can respond to their expectations is the way in which e-government applications are
adopted by their counterparts. The use of ICTs become widespread in the health sector as it is in all
other sectors. In hospitals, Hospital Information Systems (HIS) are used to keep records of patients
and hospitals securely, to improve appointment, in-hospital management, decision support and
workflow processes. Therefore, HISs are also used to increase efficiency and productivity, to reduce
error rates, to increase service quality, to reduce service costs and to realize the specific purposes such
as ensuring patient satisfaction. Within this context, the aim of this study is, with the help of
technology acceptance model and information systems success model, to analyze the factors effective
on the adoption of the HIS by the staff at public hospitals in Turkey. According to the results of the
empirical research, the system quality and perceived ease had a positive and significant impact on the perceived of usefulness to HIS. The information quality and service quality had a positive and significant impact on the perceived ease of use to HIS. With this the perceived ease of use and usefulness had a positive and significant impact on the adoption of HIS. | en_US |
dc.description.abstract | E-Devlet, günden güne kamu kurumları arasında yaygınlaşmaktadır. Buna gerekçe ise kamu
yönetimlerinin e-devletten beklentileri gösterilebilir. Bu bağlamda, kamu kurumlarının söz konusu
beklentilerine karşılık bulabilmesinin yolu hayata geçirilen e-devlet uygulamalarının muhatapları
tarafından benimsenmesinden geçmektedir. Günümüzde her alanda olduğu gibi sağlık sektöründe de
bilgi sistemlerinin kullanımı yaygınlaşmaktadır. Artık hastanelerde hastaya ve hastaneye ilişkin
kayıtların güvenli bir şekilde tutulması, randevu, hastane içi yönetim, karar destek ve iş akış
süreçlerinin iyileştirilmesi ve bu sayede de etkinlik ve verimliliğin arttırılması, hata oranlarının en aza
indirilmesi, hizmet kalitesinin arttırılması, hizmet maliyetlerinin düşürülmesi ve hasta
memnuniyetinin sağlanması gibi hususi amaçları gerçekleştirmek için Hastane Bilgi Sistemleri’nden
(HBS) yararlanılmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, teknoloji kabul modeli ve bilgi sistemleri
başarı modellerinden entegre bir model yardımıyla, Türkiye’de kamu hastanelerindeki personelin
HBS’leri benimsemesi üzerinde etkili olan faktörleri analiz etmektir. Ampirik araştırmanın
bulgularına göre, sistem kalitesi ve kullanım kolaylığı algısı HBS’lere yönelik kullanışlılık algısı
üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Bilgi kalitesi ve hizmet kalitesi HBS’lere yönelik
kullanım kolaylığı algısı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Bununla birlikte, kullanışlılık
algısı ve kullanım kolaylığı algısı değişkenlerinin ise HBS’lerin benimsenmesi üzerinde pozitif ve
anlamlı bir etkisi bulunmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.405886 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | E-Devletin benimsenmesi, sağlık sektörü, hastane bilgi sistemleri, teknoloji kabul modeli, bilgi sistemleri başarı modeli | en_US |
dc.title | E-Devletin Benimsenmesi: Sağlık Alanında Bir Uygulama | en_US |
dc.title.alternative | E-Government Adoption: An Application in the Field of Health | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-4953-6119 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-9922-8571 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 211 | en_US |
dc.identifier.endpage | 223 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |