dc.contributor.author | GÖRSEV KILIÇ Gonca | |
dc.date.accessioned | 2019-07-01T13:07:42Z | |
dc.date.available | 2019-07-01T13:07:42Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/6672 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları (CAKA) Keman Eğitimi Yaklaşımının felsefi temellerini tespit etmeyi ve çeşitli ölçme araçlarının geliştirilip uygulanmasıyla hem CAKA yaklaşımındaki eğitim sürecine hem de ülkemiz amatör çalgı eğitimine katkı sağlayacağı düşünülen bir çalışma ortaya koymayı amaçlamaktadır. Genel itibariyle bir “durum çalışması” olan bu araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yönteme başvurulmuştur.
Araştırma kapsamında Cihat Aşkın ve CAKA eğitimcileriyle görüşmeler yapılmış, ilgili kaynaklar tarandıktan sonra uzman desteğiyle geliştirilen ölçme araçları Afyonkarahisar, Beşiktaş, Manisa ve Trabzon CAKA şubelerindeki öğrencilere uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, alt problemlere göre veriler işlenmiş, CAKA Keman Eğitimi Yaklaşımının felsefi temelleri tespit edilmiş ve geliştirilen ölçme araçlarından elde edilen bulgular yorumlanarak önerilerde bulunulmuştur.
Araştırmanın CAKA’da keman eğitimi sürecine ve amatör müzik eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca CAKA adına yapılmış ilk detaylı çalışma olması sebebiyle bundan sonraki çalışmalara kaynak teşkil edeceği öngörülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | It is aimed to determine the philosophical foundations of the Cihat Aşkın ve Little Friends (CALF) Violin Education Approach as well as to put forth a study that will contribute to both the education process in the CALF approach and the amateur instrument education in our country by way of developing and applying various evaluation tools. A mixed method making use of qualitative and quantitative methods was used in this “case study”.
Interviews were carried out with Cihat Aşkın and CALF teachers within the scope of the study, evaluation tools developed with support from experts following a literature survey were applied on students in CALF Classes at Afyonkarahisar, Beşiktaş, Manisa and Trabzon.
As a result of this study data arranged according to sub-problems were processed, philosophical foundations of the CALF were determined and findings collected through evaluation tools were commented and suggestions were made.
It is considered that the study will contribute to both Cihat Askin and Little Friends (CALF) and amateur music education and set an example for future studies. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | CAKA | en_US |
dc.subject | keman eğitimi | en_US |
dc.subject | amatör çalgı eğitimi. | en_US |
dc.title | Caka Keman Eğitimi Yaklaşımının Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluatıon Of The Calf Vıolın Educatıon Approach | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |