Tüm Fiziksel Tepki-Öykü Anlatma (Tft-Ö) Yönteminin Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Yabancı Dilde Kelime Edinimine Etkisinin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmada tüm fiziksel tepki-öykü anlatma (TFT-Ö) yönteminin, dilbilgisi-çeviri (D-Ç) yöntemi (geleneksel yöntem) ile kıyaslandığında, üçüncü sınıf öğrencilerinin yabancı dilde kelime edinimine etkisinin ve bu yöntemlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı, gömülü desene sahip bu araştırmada veriler, Konya ili Kadınhanı ilçesinde uygun örnekleme ile belirlenen bir ilkokuldaki 49 üçüncü sınıf öğrencisinden toplanmıştır. Veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kelime Edinim Testi ön-test ve son-test olarak kullanılmış, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere uygulama boyunca günlükler tutturulmuştur. Veriler, bağımlı ve bağımsız örneklemler t testleri ile betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin kelime ediniminde TFT-Ö yönteminin etkili olduğu; kontrol grubundaki öğrencilerin kelime ediniminde D-Ç yönteminin (geleneksel yöntemin) etkili olduğu; deney grubunda uygulanan TFT-Ö yönteminin kontrol grubunda uygulanan D-Ç yönteminden (geleneksel yöntemden) kelime edinimi açısından daha etkili / etkisiz bir yöntem olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, uygulama boyunca deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin tuttukları günlüklerin betimsel analizi sonucunda çoğu öğrencinin her iki yönteme ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğu tespit edilmiştir. This study aims to investigate the effect of total physical response-storytelling (TPRS) method on vocabulary acquisition among third graders in a foreign language compared to grammar-translation (G-T) method (traditional method) and the views on these methods. In this study in which mixed research method and embedded design are used, the data were collected from 49 third graders in a primary school selected by convenience sampling in Kadınhanı, Konya. The Vocabulary Acquisition Test developed by the researcher as data collection tool is used as pre-test and post-test, and students in the experimental group and control group kept diaries throughout the intervention. The data were analyzed using independent and related samples t tests and descriptive analysis. Research results revealed that the TPRS method is effective for vocabulary acquisition of the students in the experimental group; the G-T method (traditional method) is effective for vocabulary acquisition of the students in the control group; the TPRS method used in the experimental group is not more effective / ineffective method compared to the G-T method (traditional method) used in the control group in terms of vocabulary acquisition. Furthermore, descriptive analysis of the diaries kept by the students in both experimental and control groups throughout the intervention revealed that most of the students give positive opinions on both methods.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]