Arduıno ile müzik eğitiminde materyal tasarımı
Özet
Teknolojinin kullanımı günlük yaşamın bir parçasıdır. Günlük hayattaki bu pratiklerin müzik eğitimine uygulanması ise, öğrencilerin her iki alana olan ilgilerini canlı tutarak öğrenmelerini daha aktif ve kolay hale getirebilmektedir. Müzik eğitiminde öğretmenin üstlendiği rol kuşkusuz çok önemlidir. Günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle birlikte öğretmenin klasik eğitim yaklaşımının yanında, imkânları dahilinde müzik eğitimindeki her türlü yeniliği sınıf ortamına taşıyabilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda materyal hazırlarken teknolojinin takip edilmesi ve gelişmelerden yararlanılması gerektiği düşünülmektedir. Arduino platformu, materyal destekli öğrenimi sağlamak amacıyla 2005 yılında İtalya’da ortaya çıkmıştır. Açık kaynak kodlu yazılım ve donanıma sahip bir mikrodenetleyici platformudur. Öğretmen ve öğrencilerin düşük maliyetli bilimsel araçlar oluşturabilmesi, müzisyen ve sanatçıların yeni müzik enstrümanları tasarlayabilmesi ve programlama eğitimine başlayabilmeleri amacıyla herkesin kullanımına sunulmuştur. Öğretmenler kodlama dili (C/C++) ile Arduino platformunu kullanarak kendi alanlarıyla ilgili dikkat çekici, eğlenceli materyaller tasarlayıp, öğrencide daha kalıcı öğrenme sağlayabilmektedirler.
Bu çalışmada, Arduino platformu kullanılarak müzik eğitiminde öğrenmeyi kolaylaştırıcı görsel ve işitsel materyallerin tasarımı amaçlanmaktadır. Çalışmada, ortaokul müzik dersi programı incelenmiş ve bu program doğrultusunda materyal hazırlama ilkeleri de göz önünde bulundurularak araştırmacı tarafından çeşitli materyaller tasarlanmıştır. Tasarlanan materyaller müzik öğretmenlerinin görüşlerine sunulmuş ve yapılan görüşme verileri değerlendirilerek bir takım sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın, öğrencilerin müzik öğrenimlerine kolaylık sağlayan, müzik eğitimine ise katkıda bulunan bir çalışma olduğu düşünülmektedir. The use of technology is a significant part of the daily life. The application of these practices in daily life in music education can simplify for students to learn more actively by keeping their interests alive in both fields. The role of the teacher in music education is certainly very important. Today, as the technology advances, the teacher should be able to take advantage of all kinds of innovations in music education classes as well as the classical education methods. In this context, it is widely accepted that the innovations should be applied and improvements in the technology must be reflected in the material. The Arduino Platform emerged in Italy in 2005 to provide material-backed learning. It is a microcontroller platform with open source software and hardware. It was introduced so that the teachers and students are able to create low-cost scientific tools and all musicians and artists can design new musical instruments and start programming. Teachers may design interesting, entertaining materials related to their field to provide more permanent learning for the students by using the Arduino Platform through the coding language (C / C++).
In this study, the aim is to design visual and audio materials that facilitate learning in music education by using Arduino Platform. Secondary school music course program was examined and various materials were designed by the researcher considering the principles of material preparation in line with the mentioned program. The designed materials were presented to the music teachers for their opinions and these opinions were evaluated and a number of results arised. The study is considered to be a contribution to the music education of the students.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/6683Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]