Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Vural
dc.contributor.authorKırlı, Meryem
dc.date.accessioned2019-07-18T14:12:31Z
dc.date.available2019-07-18T14:12:31Z
dc.date.issued05.07.2019en_US
dc.date.submitted2019-06-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/6773
dc.description.abstractÇalışmamızda Anatomi dersi öğrenme-öğretme süreci hakkında öğrenci görüşlerine başvurarak ve bu görüşleri karşılaştırarak anatomi eğitiminin güncel olarak ne kadar verimli olduğu ve daha verimli bir hale getirmek için neler yapılabileceği hakkında bazı tespitler yapabilmeyi amaçladık. Araştırmamız Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümü 1,2,3,4. Sınıf öğrencileri arasında yapılmıştır. Araştırmaya 1. Sınıf 36, 2. Sınıf 76, 3. Sınıf 69, 4. Sınıftan 19 olmak üzere toplamda 200 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere 58 soruluk bir anket uygulanmıştır. İstatiksel karşılaştırma için ki-kare testi kullanılmıştır. Anket sonuçlarına göre anatomi dersinin tüm sınıf öğrencilerinde mesleki eğitim aldığını hissettirdiği görüşü çıkmıştır (p<0,001). Aynı anatomi eğitiminin mesleki çalışma hayatlarında önemli katkı sağlayacağı konusunda etkisiz görülmüştür (p>0,05). Tüm öğrenciler uygulama derslerinin maket üzerindeki eğitim süresini yetersiz bulmuşlardır. Kadavra üzerindeki eğitim süresinin yetersizliğini de vurgulamışlardır ( P>0,05). Genel olarak anatomi dersi tüm öğrenciler tarafından çok öğretici bir ders olarak görülmüştür (p<0,05). Örgün öğrenim öğrencilerinin katılımıyla yapılan bu çalışmanın sonuçlarının anatomi eğitimine öğrenci gözüyle baktığından dersin verimliliği açısından farklı bir bakış açısı sağlayacağı umularak eğitime olumlu katkı sağlayacağı düşüncesindeyiz.en_US
dc.description.abstractIn this research; our purpose is making determination for learning anatomy better. We consider teaching- learning process and compare students thoughts for this. This research includes the people who are the 1st, 2nd, 3rd and 4th grade students of Health Science Faculty Nursing Department. Totally 200 students participate the research, 36 of them 1st, 76 of them 2nd, 69 of them 3rd, 19 of them are 4th class students. In this research there is a survey which include 58 questions. We use chi-square test for statistical comparison. According to research results, all students understand that anatomy class gives them the right occupational education. (p<0,001). But the same anatomy class is not very effective for their working life. (p>0.05). Practical education time with model is not enough according the participants. Also practice time on cadaver is not enough too. (p>0,05). In general anatomy class is informative. (p<0,05). This research is done with formal students. For us this survey could increase productivity of anatomy class by using students thought who have different view.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnatomi Eğitimien_US
dc.subjectGeri Bildirimen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.titleHemşirelikte anatomi eğitiminin yeri ve önemien_US
dc.title.alternativeThe importance of anatomy in nursing educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster