Kurum Yazarı "Avan, Ali" Turizm Fakültesi İçin Listeleme
-
Bilgi yönetimi süreçlerinin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderlik davranışlarının etkisi: zincir otel işletmelerinde bir araştırma
Zorlu, Özcan; Baytok, Ahmet; Avan, Ali (2016)Bu araştırmanın temel amacı bilgi yönetimi süreçlerinin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderlik davranışlarının etkisini ortaya koymaktır. Literatürde dönüştürücü liderlerin bilgi yönetimi uygulamaları üzerindeki etkisini ... -
Community based tourism activities within the context of sustainability of tourism: A case of Gelemiş Village
Avan, Ali; Zorlu, Özcan (2017)Increasing awareness about reducing negative effects of tourism activities on environment and handing down a liveable world to the next generations have enabled the rapid development of nature based tourism activities for ... -
Contributions of countryside restaurants to rural tourism: A managerial perspective
Zorlu, Özcan; Avan, Ali; Demircan, Şeyhmus (2015)With the growing attention on alternative tourism activities and environmental protection, rural tourism has become one of the most attractive tourism typesover the last decade, and many more studies have been conducted ... -
The effect of psychological empowerment on organizational silence in hotels
Avan, Ali; Zorlu, Özcan; Baytok, Ahmet (2016)The aim of this study is to determine whether psychological empowerment (PE) is related with or have any effects on organizational silence (OS) in hotel enterprises. Relevant data was collected via ... -
The effect of servant leadership on psychological empowerment and organizational ıdentification
Zorlu, Özcan; Avan, Ali; Baytok, Ahmet (2019)Purpose – The aim of this study is to determine the effects of servant leadership on psychological empowerment and organizational identification. Design/methodology/approach – Within the context of quantitative research ... -
The effects of servicescape on the emotional states and behavioural responses of hotel guests
Avan, Ali; Uyar, Ahmet; Zorlu, Özcan; Özmen, Alparslan (2019)The aim of this paper is to reveal the influence of servicescape of hotel businesses on the emotional states and behavioural responses of guests. Data collected from 211 participants, was tested by using Regression Analysis ... -
Eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik tüketici algılamaları
Onaran, Berrin; Uyar, Ahmet; Avan, Ali (2013)Bu çalışmanın amacı, eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramı açıklanmakta ve özellikle ... -
Fuar organizatörlerinin bakış açısıyla fuar organizasyonlarının belirleyicileri ve yaşanan sorunlar
Avan, Ali; Zorlu, Özcan; Baytok, Ahmet (2016)Birçok farklı değişkenden etkilenen karmaşık yapısı ve farklı paydaşların koordi-nasyonunu gerektiren niteliği fuar organizasyonlarının anlaşılmasını bir kat daha zor ve önemli hale getirmektedir. Fuar organizasyonu sürecini ... -
İşletmelerde örtük bilginin dışsallaştırılması sürecinde insan kaynakları yönetiminin rolü: Termal oteller örneği
Bulut, Şernaz; Zorlu, Özcan; Avan, Ali (2016)Rekabet gücü yüksek işletmelerin özgün süreçlere sahip olma ve yenilikçi süreçler ile yeni koşullara hızlı adapte olabilme yeteneği ile özdeşleştirildiği günümüz piyasa koşulları bilgiyi işletmeler için vazgeçilmez ... -
Kişilik özelliklerinin destinasyon kişiliği algısına etkisi: İzmir ili örneği
Zorlu, Özcan; Avan, Ali; Altın, Buse (2017)Turizm faaliyetlerinin öznel nitelik taşıması, diğer bir ifade ile bireysel kararlara sıkı sıkıya bağlı olması, turizm ürünlerin bireylere sunumunu doğrudan etkileyen bir unsurdur. Bunun doğal bir sonucu olarak turizm ... -
Management of on-line sales channels at hotels: Channel manager system
Avan, Ali; Baytok, Ahmet; Zorlu, Özcan; Toker, Murat (2015)Rapid development of technology has caused a dramatic change at marketing and purchase types of products in the last 20 years. This change which is also characterized by the growing rates of internet usage and ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının tercih edilmemesi: Termal oteller üzerine bir araştırma
Zorlu, Özcan; Avan, Ali; Baytok, Ahmet (2016)Bu araştırmanın amacı, termal otel işletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı (DKK) stratejisinin tercih edilmeme nedenlerinin saptanmasıdır. Araştırma verileri, Türkiye’de faaliyet gösteren ve DKK uygulamayan 42 adet termal otel ... -
Otel işletmelerinde işe alıştırma eğitimi Ankara'da bir araştırma
Emir, Oktay; Avan, Ali (2010)Hizmet içi eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin ilk ve en önemli adımı olan işe alıştırma eğitimi; yeni iş ortamına mümkün oldukça kısa bir sürede uyum sağlamak durumunda olan işgörenleri, yeni çevrelerine hazırlayan; yeni ... -
Otel işletmelerinde işe bağlılık düzeyinin arttırılması: İşgören fedakârlık tutumunun rolü
Zorlu, Özcan; Avan, Ali; Bulut, Şernaz (2016)Günümüz iş yaşamı koşulları otel işletmelerini rekabet üstünlüklerini devam ettirebilmek adına diğer tüm işletmelerde olduğu gibi yüksek performans gösteren ve verimli işgörenler istihdam etmeye zorlamaktadır. Belirli iş ... -
Perceived organizational support and organizational identification: The mediating role of fit to organization
Zorlu, Özcan; Avan, Ali; Baytok, Ahmet (2019)The aim of this study is to reveal the effect of perceived organizational support (POS) on organizational identification (OI) and to test the mediating role of fit to organization (FO) within the context of academicians. ... -
A qualitative research on service environment and user interaction in hotel chains
Avan, Ali; Özdemir, Şuayıp (2015)Bu çalışmada otel yöneticileri ve misafirlerin hizmet ortamı unsurları ile girdikleri etkileşimleri konu alan bir araştırma yapılmıştır. Zincir otel işletmelerinde hizmet ortamı içinde atmosfer oluşturmak ... -
Recognition of traditional handicrafts as cultural values to tourism: A model suggestion for Afyonkarahisar
Zorlu, Özcan; Avan, Ali (2017)From 2000s onwards, product diversification initiatives in tourism has gained momentum based on ever-changing context of tourism experiences. Such experiences spotlighted respect to nature and traditional culture, instead ... -
A research on social network websites as a marketing communication channel
Aytekin, Engin; Uyar, Ahmet; Avan, Ali (2011)Nowadays, as a result of rapid change in the informatics and the communication technologies consumers have begun to spend much more time on websites. In parallel with this change, firms adapted ... -
Termal otel işletmelerinde islami turizm konseptinin uygulanabilirliği: Yönetsel bir bakış açısı
Avan, Ali; Zorlu, Özcan (2018)Bu araştırmanın temel amacı, Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli termal otel işletmelerinin Helal turizme yönelik uygulamalarının yönetici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırma amaçlı ... -
Termal turizm işletmelerinde fiziksel planlama
Avan, Ali (Termal Turizm ve İşletmeciliği, Detay Yayıncılık, 2018)Bu çalışmanın konusunu, termal turizm işletmelerinde fiziksel planlama doğrultusunda ortaya çıkarılmak istenen atmosfer ve bu atmosferi oluşturan uyarıcı değişkenler oluşturmaktadır. Termal turizm işletmelerinde fiziksel ...