Yayın tarihi için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 116, listelenen: 1-20
-
Turist rehberlerine yönelik etik dışı davranışlar: Antalya ili örneği
(I. Ulusal Turizm Rehberliği Kongresi, 12.04.2018)Bu araştırmanın temel amacı Antalya ilinde faaliyet gösteren profesyonel turist rehberlerinin mesleğin icrası sürecinde maruz kaldığı etik dışı davranışların belirlenmesidir. 100 adet turist rehberinden anket tekniği ... -
Otel işletmelerinde işe alıştırma eğitimi Ankara'da bir araştırma
(2010)Hizmet içi eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin ilk ve en önemli adımı olan işe alıştırma eğitimi; yeni iş ortamına mümkün oldukça kısa bir sürede uyum sağlamak durumunda olan işgörenleri, yeni çevrelerine hazırlayan; yeni ... -
Yabancı turistlerin satın alma karar sürecinde kültürel varlıkların etkisi: Konya örneği
(2010)Her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de son yıllarda yaşanan ekonomik ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle tüketim algısında ve davranışlarda değişiklikler ortaya çıkmıştır. Sürdürülebilir ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin iş doyum düzeyleri: Sayfiye ve şehir otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2010)Hangi sektörde faaliyette bulunursa bulunsun, bir örgütte çalışan işgörenlerin iş doyumlarının, istedikleri seviyede olması, işgören performansı ve örgütsel verimlilik açısından son derece önemlidir. Bu bakımdan, iş ... -
Üniversite mezunu çalışanların bakış açısıyla otel işletmelerinin sorunları Antalya'daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
(2010)Bu araştırmanın amacı, üniversite düzeyinde eğitim almış otel işletmeleri çalışanlarının bakış açısıyla, otel işletmelerinin karşı karşıya kaldığı sorunların belirlenmesidir. Otel işletmelerinin sorunlarının belirlenmesine ... -
Kariyer tercihinde kişisel değişkenlerin rolü: Turizm ve öğretmenlik eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010)Bu araştırmanın amacı, turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin kariyer tercihlerinde kişisel değişkenlerin rolünü ortaya koymaktır. Konuyla ilgili olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket Gazi ... -
Üç yıldızlı otel işletmelerinde müşteri memnuniyeti üzerine bir araştırma
(Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2010)Bu araştırmada, Antalya’da faaliyet gösteren üç yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan müşterilerin, sunulan hizmetlere ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler anketle toplanmış ... -
Turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılması Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği
(Özel Akademi Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2010)Bu araştırmanın amacı turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin, staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden faydalanılmış olup, oluşturulan ... -
A research on social network websites as a marketing communication channel
(2011)Nowadays, as a result of rapid change in the informatics and the communication technologies consumers have begun to spend much more time on websites. In parallel with this change, firms adapted ... -
Güçlendirmede yönetici ve işgören algılamalarının karşılaştırılması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmeleri yöneticilerinin güçlendirme kapsamındaki uygulamalarının, işgören beklentilerini karşılayıp karşılamadığını; yönetici ve işgören algılamaları çerçevesinde belirleyebilmektedir. ... -
Otel işletmelerinde operasyonel risk yönetimi: Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin operasyonel risk kapsamındaki uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri yöneticilerine anket uygulanmıştır. ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin davranışsal ve psikolojik güçlendirme algılamalarındaki farklılıklar
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011)Yönetim alanında geliştirilen yeni strateji, yöntem ve teknikleri dikkate almayan işletmeler, değişimin hızlı bir şekilde yaşandığı iş dünyasında, varlıklarını sürdürmelerinin de ötesinde, piyasadan yok olma tehlikesiyle ... -
Turizm işletmelerinin iş etiğine yönelik uygulamalarının çalışma yeri tercihindeki önemi: Turizm öğrencileri üzerinde bir araştırma
(Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2011)Bu araştırmanın amacı, turizm sektöründeki işletmelerin iş etiğine ilişkin uygulamalarının, üniversite düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin çalışacakları işletme tercihlerindeki önem derecesini belirleyebilmektir. ... -
The relationship between professional burnout and job satisfaction levels of employee: A study into employees in hotel enterprises
(2011)The main aim of this paper is to determine the levels of professional burnout and job satisfaction of employees in five-star hotels and to expose the relationship between them. Especially professional burnout has been ... -
The relationship between managerial ethics perception and professional burnout levels of employee: A comparative study of five-star hotels’ employees between Turkey and Italy
(2011)The purpose of this study is to determine the perceptions of the employees in fivestar hotels their regarding managerial ethics and professional burnout levels and also to present the relationship between managerial ... -
The effects of employee empowerment on employee job satisfaction: A study on hotels in Turkey
(2011)Purpose – The main objective of this study is to determine the impact of employee empowerment on job satisfaction. To serve this purpose, empowerment is taken into consideration as two dimensions – i.e. behavioral and ... -
Destinasyon pazarlamasında belediye web sayfalarının önemi: Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinde bir inceleme
(2012)Bir yerel yönetim birimi ve belediyecilik anlamında en geniş yapı ve örgütleniş biçimine sahip olan büyükşehir belediyelerinin, sınırları içerisindeki destinasyonu turizm açısından pazarlamasında web siteleri büyük öneme ... -
Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: Şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama
(2012)Bu araştırmanın amacı şehir ve sayfiye otel işletmeleri işgörenlerinin mobbing algılamaları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden ... -
Eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik tüketici algılamaları
(2013)Bu çalışmanın amacı, eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramı açıklanmakta ve özellikle ... -
Çalışma hayatının bir sorunu olarak mobbing ve örgütsel bağlılığa etkisi: Türkiye ve Kazakistan otellerinde bir uygulama
(Gümüşhane Üniversitesi, 2014)Kişinin yaşamının önemli bir bölümünü geçirdiği iş yaşamında karşılaştığı önemli sorunlardan olan mobbing, iş tatminsizliği, motivasyon kaybı, performans ve örgütsel bağlılıkta azalış gibi sonuçları itibari ile örgütleri önemli ...