Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 54, listelenen: 8-27
-
The effect of psychological empowerment on organizational silence in hotels
(2016)The aim of this study is to determine whether psychological empowerment (PE) is related with or have any effects on organizational silence (OS) in hotel enterprises. Relevant data was collected via ... -
The effect of servant leadership on psychological empowerment and organizational ıdentification
(2019)Purpose – The aim of this study is to determine the effects of servant leadership on psychological empowerment and organizational identification. Design/methodology/approach – Within the context of quantitative research ... -
The effects of servicescape on the emotional states and behavioural responses of hotel guests
(2019)The aim of this paper is to reveal the influence of servicescape of hotel businesses on the emotional states and behavioural responses of guests. Data collected from 211 participants, was tested by using Regression Analysis ... -
Eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik tüketici algılamaları
(2013)Bu çalışmanın amacı, eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramı açıklanmakta ve özellikle ... -
Etik ve sosyal sorumluluk konulu bildirilerin bibliyometrisi: Ulusal turizm kongreleri örneği (2009-2017)
(Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki Ulusal Turizm Kongrelerinde “etik” ve “sosyal sorumluluk” konuları ile ilgili yayınlanan bildirilerin bibliyometrik olarak değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini, 2009-2017 yılları ... -
Evaluation of advantages and determinants of thermal hotel’s environmental management practices
(Innovation and Global Issues in Social Sciences III, 2018)The aim of this research is to identify the advantages and determinants of environmental management practices in environmentally sensitive thermal hotel operations from the perspective of senior managers or owners. The ... -
Evaluation of gastronomy and culinary arts students’ perceptions of workshops: A case of Afyon Kocatepe University
(2018)The purpose of the research is; to determine whether attitudes and expectations of undergraduate-level gastronomy and culinary arts students for culinary workshop activities differ according to the socio-demographic ... -
Fuar organizatörlerinin bakış açısıyla fuar organizasyonlarının belirleyicileri ve yaşanan sorunlar
(2016)Birçok farklı değişkenden etkilenen karmaşık yapısı ve farklı paydaşların koordi-nasyonunu gerektiren niteliği fuar organizasyonlarının anlaşılmasını bir kat daha zor ve önemli hale getirmektedir. Fuar organizasyonu sürecini ... -
Gastronomi araştırmaları bibliyografyası bildiri, makale, tez 2013-2017
(Gastronomi Araştırmaları Bibliyografyası Bildiri, Makale, Tez 2013-2017 - Detay Yayıncılık, 2018)Sağlıkla, kültürle, ahlakla ve günlük hayatın her saniyesi ile ilişkili olan yeme içme faaliyetlerinin "profesyonelce ve bilimsel bir disiplinle incelenmesi”, yapılan işin niteliğini artırabilecektir. Hemen her alanda ... -
Gastronomi bildirilerinin değerlendirilmesi: Turizm kongreleri örneği, 2013-2017
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2018)Bu araştırmanın amacı Türkiye’de turizm ana temalı kongrelerde gastronomi alanında yazılmış bildirilerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında düzenlenmiş turizm ... -
Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin workshop etkinlikleri Algısının değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe üniversitesi örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2018)Bu araştırmanın amacı; lisans düzeyinde eğitim gören gastronomi ve mutfak sanatları bölümü öğrencilerinin mutfak workshop etkinlikleri hakkındaki algılama, tutum ve beklentilerinin değerlendirilmesi ve bunların katılımcıların ... -
İslami yaşam tarzının işten ayrılma niyetine etkisi: Afyonkarahisar termal otelleri örneği
(Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2019)Turizm sektörü emek-yoğun özelliği taşıdığı için insan gücünün daha fazla kullanıldığı bir sektör olarak öne çıkmaktadır. Otel işletmeleri 24 saat hizmet anlayışı ile çeşitli departmanlarda birçok personelin istihdam ... -
İşletmelerde örtük bilginin dışsallaştırılması sürecinde insan kaynakları yönetiminin rolü: Termal oteller örneği
(2016)Rekabet gücü yüksek işletmelerin özgün süreçlere sahip olma ve yenilikçi süreçler ile yeni koşullara hızlı adapte olabilme yeteneği ile özdeşleştirildiği günümüz piyasa koşulları bilgiyi işletmeler için vazgeçilmez ... -
Jeotermal kaynak kullanımı: Termal oteller örneği
(Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON 2019 GÜZ, 2019)Bu araştırmanın amacı termal otel işletmelerinde jeotermal kaynak kullanımının arz, kullanım alanları, avantaları ve ikincil suların değerlendirilmesi açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Nisan 2018 itibariyle ... -
Jeotermal kaynak kullanımı: Türkiye’deki termal oteller üzerine bir araştırma
(Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı termal otel işletmelerinde jeotermal kaynak kullanımının nereden ve nasıl temin edildiği, kullanım alanları, avantajları ve ikincil suların nerede ve nasıl değerlendirildiği açısından incelenmesidir. ... -
Kişilik özelliklerinin destinasyon kişiliği algısına etkisi: İzmir ili örneği
(2017)Turizm faaliyetlerinin öznel nitelik taşıması, diğer bir ifade ile bireysel kararlara sıkı sıkıya bağlı olması, turizm ürünlerin bireylere sunumunu doğrudan etkileyen bir unsurdur. Bunun doğal bir sonucu olarak turizm ... -
Management of on-line sales channels at hotels: Channel manager system
(2015)Rapid development of technology has caused a dramatic change at marketing and purchase types of products in the last 20 years. This change which is also characterized by the growing rates of internet usage and ... -
Müslüman tüketicilerin helal ürün algısı, tutum ve beklentileri üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Dini inançlar tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen temel faktörler arasında yer almaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken dini inançlarını da ön planda tutarak karar verebilmektedirler. Bu sebeple ürün tercihlerinde ... -
Otel çalışanların iş motivasyonu ve çeşitli demografik değişkenlere göre farklılaşması: Denizli şehir otellerinde bir araştırma
(2019)Bu çalışma turizm sektörü içerisinde önemli bir yere sahip otel işletmeleri çalışanlarının iş motivasyonlarının belirlenmesi ve otel departmanlarına göre çalışanların iş motivasyonlarındaki farklılıkların ortaya konması ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının tercih edilmemesi: Termal oteller üzerine bir araştırma
(2016)Bu araştırmanın amacı, termal otel işletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı (DKK) stratejisinin tercih edilmeme nedenlerinin saptanmasıdır. Araştırma verileri, Türkiye’de faaliyet gösteren ve DKK uygulamayan 42 adet termal otel ...