Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği Bölümü
Toplam kayıt 54, listelenen: 21-40
-
Turizm master planlarının karşılaştırılması: Türkiye örneği
(Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019)Araştırmanın amacı, Türkiye’de çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından hem il bazında hem de bölgesel olarak hazırlanan turizm master planlarının karşılaştırılmasıdır. Doküman inceleme yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın ... -
Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin workshop etkinlikleri Algısının değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe üniversitesi örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2018)Bu araştırmanın amacı; lisans düzeyinde eğitim gören gastronomi ve mutfak sanatları bölümü öğrencilerinin mutfak workshop etkinlikleri hakkındaki algılama, tutum ve beklentilerinin değerlendirilmesi ve bunların katılımcıların ... -
Aşçılık yarışması katılımcılarının tutumlarının belirlenmesi: Ulusal aşçılar ve pastacılar şampiyonası örneği
(The Journal of Academic Social Sciences, 2018)Bu araştırmanın amacı ulusal aşçılık yarışmalarında yer alan katılımcıların bu etkinlikler hakkındaki algılama, tutum ve beklentilerinin değerlendirilmesi ve bunların katılımcıların sosyo-demografik özelliklerine göre ... -
Gastronomi bildirilerinin değerlendirilmesi: Turizm kongreleri örneği, 2013-2017
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2018)Bu araştırmanın amacı Türkiye’de turizm ana temalı kongrelerde gastronomi alanında yazılmış bildirilerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında düzenlenmiş turizm ... -
Öğretim üyelerinin müslüman dostu konaklama İşletmelerine yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Turizm sektöründe helâl uygulamalar, konaklama hizmetleri başta olmak üzere, ulaşım hizmetleri ve terminaller, sağlık hizmetleri, alış veriş ve kongre merkezleri, spor ve etkinlik alanları, tur operatörleri ve seyahat ... -
Müslüman tüketicilerin helal ürün algısı, tutum ve beklentileri üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Dini inançlar tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen temel faktörler arasında yer almaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken dini inançlarını da ön planda tutarak karar verebilmektedirler. Bu sebeple ürün tercihlerinde ... -
Turizm işletmeciliği alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019)Lisansüstü tezlerin bibliyometrik olarak çözümlenmesi, ilgili disiplin ve alanda iletişimin nasıl gerçekleştiğinin belirlenmesi, bilimsel eğilimin yönünün ortaya çıkartılması, teorik gelişim sürecinin takibi ile bilimin ... -
Turizm kongrelerinin değerlendirilmesi: 2018 Türkiye örneği
(Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON 2019, 2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de düzenlenen “turizm” ana temalı bilimsel etkinlerden kongre ve sempozyumların çeşitli bibliyometrik parametreler açısından değerlendirilmesidir. Bu kapsamda, Türkiye’de düzenlenen turizm ... -
Gastronomi araştırmaları bibliyografyası bildiri, makale, tez 2013-2017
(Gastronomi Araştırmaları Bibliyografyası Bildiri, Makale, Tez 2013-2017 - Detay Yayıncılık, 2018)Sağlıkla, kültürle, ahlakla ve günlük hayatın her saniyesi ile ilişkili olan yeme içme faaliyetlerinin "profesyonelce ve bilimsel bir disiplinle incelenmesi”, yapılan işin niteliğini artırabilecektir. Hemen her alanda ... -
Öğrencilerin uygulamalı mutfak workshoplarına yönelik tutumlarının faktör analizi ile incelenmesi
(2018)Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde mutfak eğitimi üniversitelerin başta turizm fakülteleri olmak üzere çeşitli fakülte ya da yüksekokullarının bünyesinde aşçılık, yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ya da gastronomi ... -
Türkiye’de faaliyet gösteren müslüman dostu konaklama işletmeleri üzerine bir araştırma
(2017)Son yıllarda turizm işletmeleri arasında doğrudan muhafazakâr misafirlere odaklanan konaklama işletmelerinde artış görülmektedir. Bu çalışma Müslüman dostu konaklama işletmelerinin (MÜDOKİ) Türkiye’deki mevcut potansiyel ... -
The effect of psychological empowerment on organizational silence in hotels
(2016)The aim of this study is to determine whether psychological empowerment (PE) is related with or have any effects on organizational silence (OS) in hotel enterprises. Relevant data was collected via ... -
Community based tourism activities within the context of sustainability of tourism: A case of Gelemiş Village
(2017)Increasing awareness about reducing negative effects of tourism activities on environment and handing down a liveable world to the next generations have enabled the rapid development of nature based tourism activities for ... -
Turizmde sürdürülebilirlik kapsamında cittaslow ve toplum temelli turizm ilişkisinin kavramsal olarak incelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı, turizmde sürdürülebilirlik kapsamında Cittaslow felsefesinin temel amaçları ve ilkelerinin incelenerek Toplum Temelli Turizm (TTT) uygulamaları ile olan ilişkisinin saptanmasıdır. Araştırma amaçlı ... -
Termal otel işletmelerinde islami turizm konseptinin uygulanabilirliği: Yönetsel bir bakış açısı
(2018)Bu araştırmanın temel amacı, Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli termal otel işletmelerinin Helal turizme yönelik uygulamalarının yönetici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırma amaçlı ... -
Yeşil bilinç düzeyinin ve yeşil göz boyama sonucunda oluşan şüpheciliğin turistlerin davranışsal niyetlerine etkisi
(2017)Bu çalışma temel olarak bireylerin yeşil girişimlere yönelik bilinç düzeyleri ile otel işletmelerinin yeşil pazarlama faaliyetleri sonucunda bireylerin zihninde oluşan yeşil göz boyama algısının ortaya çıkardığı şüpheciliğin, ... -
Recognition of traditional handicrafts as cultural values to tourism: A model suggestion for Afyonkarahisar
(2017)From 2000s onwards, product diversification initiatives in tourism has gained momentum based on ever-changing context of tourism experiences. Such experiences spotlighted respect to nature and traditional culture, instead ... -
Toplum Temelli Turizm
(2016)Gelecek nesillere yaşanılabilir bir dünya bırakılabilmesi amaçlı çevre koruma uygulamalarında görülen olumlu gelişmeler ve turizm hareketlerinin son dönemde eko turizm, kırsal turizm gibi doğaya dayalı faaliyetler üzerine ... -
A research on social network websites as a marketing communication channel
(2011)Nowadays, as a result of rapid change in the informatics and the communication technologies consumers have begun to spend much more time on websites. In parallel with this change, firms adapted ... -
The effect of servant leadership on psychological empowerment and organizational ıdentification
(2019)Purpose – The aim of this study is to determine the effects of servant leadership on psychological empowerment and organizational identification. Design/methodology/approach – Within the context of quantitative research ...