İstanbul Metro Tünellerinde Oluşan Konverjans Ve Gerilmelerin Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi
Künye
Ocak, İbrahim. "İstanbul Metro Tünellerinde Oluşan Konverjans Ve Gerilmelerin Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi." AKÜ Fen Bilimleri Dergisi 7, Sayı.2 (2007) : 53-64.Özet
Günümüzde, şehir içi ulaşım problemlerinin çözümünde metronun yeri tartışma kabul etmez bir gerçektir. Dünyanın belli başlı büyük şehirlerinde ana ulaşım aracı metrodur. Günümüzde, Londra, New York, Tokyo gibi kentlerin metro ağı 400 kilometrenin üzerinde olup her gün bu metrolarla milyonlarca kişi taşınmaktadır. Metro kazıları sırasında, kazılar çoğunlukla ulaşımın ve şehirleşmenin yoğun olduğu kesimlerde gerçekleştirildiği için oluşan gerilme ve konverjansın önceden tespiti, özellikle yüzeye yakın tünellerde, yüzeyde bulunan binalara zarar verilmemesi açısından gerekli tedbirlerin zamanında alınabilmesi için son derece önemli olmaktadır.
Bu çalışmada, metro tünellerinde oluşan gerilme ve konverjansın kazıdan önce tahmin edilebilmesi amacına yönelik olarak, birinci aşaması ulaşıma açılmış, ikinci aşama kazıları devam etmekte olan İstanbul Metrosu, Phases 2D programı kullanılarak modellenmiş ve bulunan gerilme ve konverjans değerleri ölçülen değerlerle karşılılaştırılmıştır. The role of metro can not be discussible in the solution of urban transportation problems. It is the main transportation vehicle in the biggest cities of the world. Today, the subway network of each metropolis, such as London, New York and Tokyo is more than 400 km in length and daily, millions of people are transported. Subways are excavated mostly in urbanization and transportation intense areas. In order to prevent hazardous cases, stress and convergence at tunnels should be estimated correctly.
In this study, stress and convergence at subway tunnels of Istanbul metro are aimed to be estimated. The first stage of the system has already been completed while the second stage is still going on. The subways are modeled by Phases 2D program, estimated and measured values are compared.
Kaynak
Fen Bilimleri DergisiCilt
7Sayı
2Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/693Koleksiyonlar
- Cilt 7 : Sayı 2 [19]