Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, İbrahim
dc.date2014-11-10
dc.date.accessioned2014-11-10T08:31:01Z
dc.date.available2014-11-10T08:31:01Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationOcak, İbrahim. "İstanbul Metro Tünellerinde Oluşan Konverjans Ve Gerilmelerin Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi." AKÜ Fen Bilimleri Dergisi 7, Sayı.2 (2007) : 53-64.en_US
dc.identifier.issn1302-3187
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/693
dc.description.abstractGünümüzde, şehir içi ulaşım problemlerinin çözümünde metronun yeri tartışma kabul etmez bir gerçektir. Dünyanın belli başlı büyük şehirlerinde ana ulaşım aracı metrodur. Günümüzde, Londra, New York, Tokyo gibi kentlerin metro ağı 400 kilometrenin üzerinde olup her gün bu metrolarla milyonlarca kişi taşınmaktadır. Metro kazıları sırasında, kazılar çoğunlukla ulaşımın ve şehirleşmenin yoğun olduğu kesimlerde gerçekleştirildiği için oluşan gerilme ve konverjansın önceden tespiti, özellikle yüzeye yakın tünellerde, yüzeyde bulunan binalara zarar verilmemesi açısından gerekli tedbirlerin zamanında alınabilmesi için son derece önemli olmaktadır. Bu çalışmada, metro tünellerinde oluşan gerilme ve konverjansın kazıdan önce tahmin edilebilmesi amacına yönelik olarak, birinci aşaması ulaşıma açılmış, ikinci aşama kazıları devam etmekte olan İstanbul Metrosu, Phases 2D programı kullanılarak modellenmiş ve bulunan gerilme ve konverjans değerleri ölçülen değerlerle karşılılaştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe role of metro can not be discussible in the solution of urban transportation problems. It is the main transportation vehicle in the biggest cities of the world. Today, the subway network of each metropolis, such as London, New York and Tokyo is more than 400 km in length and daily, millions of people are transported. Subways are excavated mostly inen_US
dc.description.abstracturbanization and transportation intense areas. In order to prevent hazardous cases, stress and convergence at tunnels should be estimated correctly. In this study, stress and convergence at subway tunnels of Istanbul metro are aimed to be estimated. The first stage of the system has already been completed while the second stage is still going on. The subways are modeled by Phases 2D program, estimated and measured values are compared.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetro Kazısı, Gerilme, Konverjans, İstanbul Metrosu, Sonlu Elemanlaren_US
dc.titleİstanbul Metro Tünellerinde Oluşan Konverjans Ve Gerilmelerin Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis Of Convergences And Stresses In Istanbul Metro Tunnels By The Finite Elements Methoden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİBB, İETT Genel Müdürlüğü, Raylı Sistemler Daire Başkanlığıen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster