Ara
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-10
Otel işletmelerinde işe bağlılık düzeyinin arttırılması: İşgören fedakârlık tutumunun rolü
(2016)
Günümüz iş yaşamı koşulları otel işletmelerini rekabet üstünlüklerini devam ettirebilmek adına diğer tüm işletmelerde olduğu gibi yüksek performans gösteren ve verimli işgörenler istihdam etmeye zorlamaktadır. Belirli iş ...
Turizm/ Turist Rehberliği Bölümü akademisyenlerinin profili: Türkiye Üniversiteleri örneği
(Journal of International Social Research, 2019)
Bu araştırmanın amacı, turizm rehberliği ve turist rehberliği alanında yükseköğretim düzeyinde eğitim veren üniversitelerde çalışan öğretim elemanlarının profilini çeşitli parametreler açısından ortaya koymaktır. Araştırmanın ...
Türkiye’de 2018 yılında düzenlenen turizm temalı bilimsel etkinliklerin incelenmesi üzerine bir araştırma
(Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de düzenlenen “turizm” ana temalı bilimsel etkinlerden kongre ve sempozyumların çeşitli bibliyometrik parametreler açısından değerlendirilmesidir. Bu kapsamda, Türkiye’de düzenlenen turizm ...
Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin workshop etkinlikleri Algısının değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe üniversitesi örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2018)
Bu araştırmanın amacı; lisans düzeyinde eğitim gören gastronomi ve mutfak sanatları bölümü öğrencilerinin mutfak workshop etkinlikleri hakkındaki algılama, tutum ve beklentilerinin değerlendirilmesi ve bunların katılımcıların ...
Etik ve sosyal sorumluluk konulu bildirilerin bibliyometrisi: Ulusal turizm kongreleri örneği (2009-2017)
(Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki Ulusal Turizm Kongrelerinde “etik” ve “sosyal sorumluluk” konuları ile ilgili yayınlanan bildirilerin bibliyometrik olarak değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini, 2009-2017 yılları ...
Turizm master planlarının karşılaştırılması: Türkiye örneği
(Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019)
Araştırmanın amacı, Türkiye’de çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından hem il bazında hem de bölgesel olarak hazırlanan turizm master planlarının karşılaştırılmasıdır. Doküman inceleme yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın ...
Turizm kongrelerinde yer alan coğrafi işaretle ilgili bildirilerin değerlendirilmesi
(Journal of Business Management and Economic Research, 2018)
Bu araştırmanın amacı, turizmde coğrafi işaretli ürünler alanında yazılmış bildirilerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında düzenlenmiş turizm kongrelerinde ...
Aşçılık yarışması katılımcılarının tutumlarının belirlenmesi: Ulusal aşçılar ve pastacılar şampiyonası örneği
(The Journal of Academic Social Sciences, 2018)
Bu araştırmanın amacı ulusal aşçılık yarışmalarında yer alan katılımcıların bu etkinlikler hakkındaki algılama, tutum ve beklentilerinin değerlendirilmesi ve bunların katılımcıların sosyo-demografik özelliklerine göre ...
Jeotermal kaynak kullanımı: Türkiye’deki termal oteller üzerine bir araştırma
(Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)
Bu araştırmanın amacı termal otel işletmelerinde jeotermal kaynak kullanımının nereden ve nasıl temin edildiği, kullanım alanları, avantajları ve ikincil suların nerede ve nasıl değerlendirildiği açısından incelenmesidir. ...
Otel çalışanların iş motivasyonu ve çeşitli demografik değişkenlere göre farklılaşması: Denizli şehir otellerinde bir araştırma
(2019)
Bu çalışma turizm sektörü içerisinde önemli bir yere sahip otel işletmeleri çalışanlarının iş motivasyonlarının belirlenmesi ve otel departmanlarına göre çalışanların iş motivasyonlarındaki farklılıkların ortaya konması ...