Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Otel işletmelerinde operasyonel risk yönetimi: Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2011)
Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin operasyonel risk kapsamındaki
uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı
otel işletmeleri yöneticilerine anket uygulanmıştır. ...
The relationship between professional burnout and job satisfaction levels of employee: A study into employees in hotel enterprises
(2011)
The main aim of this paper is to determine the levels of professional burnout and job
satisfaction of employees in five-star hotels and to expose the relationship between them.
Especially professional burnout has been ...
The relationship between managerial ethics perception and professional burnout levels of employee: A comparative study of five-star hotels’ employees between Turkey and Italy
(2011)
The purpose of this study is to determine the perceptions of the employees in fivestar
hotels their regarding managerial ethics and professional burnout levels and also to
present the relationship between managerial ...
The effects of employee empowerment on employee job satisfaction: A study on hotels in Turkey
(2011)
Purpose – The main objective of this study is to determine the impact of employee empowerment on
job satisfaction. To serve this purpose, empowerment is taken into consideration as two dimensions –
i.e. behavioral and ...
Otel işletmeleri işgörenlerinin davranışsal ve psikolojik güçlendirme algılamalarındaki farklılıklar
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011)
Yönetim alanında geliştirilen yeni strateji, yöntem ve teknikleri dikkate almayan
işletmeler, değişimin hızlı bir şekilde yaşandığı iş dünyasında, varlıklarını
sürdürmelerinin de ötesinde, piyasadan yok olma tehlikesiyle ...