Management of on-line sales channels at hotels: Channel manager system
Abstract
Rapid development of technology has caused a dramatic change at marketing and purchase types of products in the last 20 years. This change which is also characterized by the growing rates of internet usage and online sales has affected hotel enterprises like all other business. Especially, intensive usage and accessibility of internet has established a dynamic web based platform where the hotel enterprises can easily market their services in which the consumers can access those services quickly, easily and cheaply. These web-based platforms named as on-line sales channels (OSCs) show an upward trend as an alternative to traditional marketing. However, today OSCs have become comparable for both end-users and channel managers as a result of the growing number of such platforms. And this fact has made the knowledge standardization obligatory in terms of marketing ethics, marketing style and on-line sales agreement. At this point, Channel Manager System (CMS) has become as a way of knowledge standardization for the hotel enterprises. Usage of CMS has made the management of relevant processes easier by enabling fast & easy update of necessary information, pictures, daily activities and prices in hotels. Within this context, this study examines contributions and amenities of CMS in terms of OSCs with an application which is currently used in a thermal hotel. Teknolojinin hızlı gelişimi, son 20 yılda pazarlama ve satın alma türlerinde çarpıcı bir değişime neden oldu. Artan internet kullanımı ve çevrimiçi satış oranlarıyla da karakterize edilen bu değişiklik, diğer tüm işletmeler gibi otel işletmelerini de etkiledi. Özellikle, internetin yoğun kullanımı ve erişilebilirliği, otel işletmelerinin, tüketicilerin bu servislere hızlı, kolay ve ucuz bir şekilde erişebilecekleri hizmetlerini kolaylıkla pazarlayabilecekleri dinamik bir web tabanlı bir platform oluşturmuştur. Çevrimiçi satış kanalları (OSC) olarak adlandırılan bu web tabanlı platformlar, geleneksel pazarlamaya alternatif olarak artış eğilimi gösteriyor. Ancak, günümüzde OSC'ler, bu tür platformların sayısının artması sonucunda hem son kullanıcılar hem de kanal yöneticileri için karşılaştırılabilir hale gelmiştir. Ve bu gerçek, pazarlama etiği, pazarlama tarzı ve on-line satış sözleşmesi açısından bilginin standartlaştırılmasını zorunlu hale getirmiştir. Bu noktada, Kanal Yönetici Sistemi (CMS) otel işletmeleri için bir bilgi standardizasyonu haline geldi. CMS kullanımı otellerde gerekli bilgilerin, resimlerin, günlük aktivitelerin ve fiyatların hızlı ve kolay bir şekilde güncellenmesini sağlayarak ilgili süreçlerin yönetimini kolaylaştırmıştır. Bu bağlamda, bu çalışma, termal otellerde kullanılmakta olan bir uygulama ile CMS'nin OSC'ler açısından katkılarını ve olanaklarını incelemektedir. CMS kullanımı otellerde gerekli bilgilerin, resimlerin, günlük aktivitelerin ve fiyatların hızlı ve kolay bir şekilde güncellenmesini sağlayarak ilgili süreçlerin yönetimini kolaylaştırmıştır. Bu bağlamda, bu çalışma, termal otellerde kullanılmakta olan bir uygulama ile CMS'nin OSC'ler açısından katkılarını ve olanaklarını incelemektedir. CMS kullanımı otellerde gerekli bilgilerin, resimlerin, günlük aktivitelerin ve fiyatların hızlı ve kolay bir şekilde güncellenmesini sağlayarak ilgili süreçlerin yönetimini kolaylaştırmıştır. Bu bağlamda, bu çalışma, termal otellerde kullanılmakta olan bir uygulama ile CMS'nin OSC'ler açısından katkılarını ve olanaklarını incelemektedir.
Source
ITHMC-International Tourism and Hospitality Management ConferenceCollections
- Bildiri Metinleri [24]