dc.contributor.advisor | Kahraman, Mehmet | |
dc.contributor.author | Zülam, Turgay | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T07:33:32Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T07:33:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7116 | |
dc.description.abstract | Oyunlaştırma kavramı özellikle 2011 yılından bu yana literatürde kendine sıklıkla yer bulmuştur. Oyunlaştırmanın literatürde bir den çok tanımı olmasına rağmen, araştırmacılar; kazandırılmak istenen davranışın, hedef kitleye eğlenceli bir şekilde aktarılmasını sağlamak, kullanıcıyı ortama adapte etmek gibi tanımlar etrafında hem fikir olmuştur. Hedef kitlenin ortama eğlenceli bir şekilde adapte olması kişinin motivasyonuna olumlu yansımaktadır. Oyunlaştırma denildiğin de akla gelen ilk kavram bu yüzden motivasyondur. Oyunlaştırma ile ilgili literatüre bakıldığı zaman, oyunlaştırma bileşenlerinin hedef kitlenin motivasyonunu arttırdığı ve durumunda hedeflenen davranışın, hedeflenen kitle tarafından gerçekleştirildiği akademik çalışmalarda da görülmektedir.
Teknoloji kullanımının gün geçtikçe arttığı günümüzde, özellikle mobil teknoloji en küçüğünden, en büyüğüne herkesin elinin altındadır. Mobil web aynı zamanda kullanıcılar için fırsat eşitliği doğurmaktadır. Kullanıcılar bilgiye çok çabuk ulaşabilmektedir. Bu durum yapılan ve yapılacak olan bilimsel araştırmalara doğrudan etki etmiştir. Mobil web ile ilgili hemen her alanda, farklı çalışmalar yapılmaktadır. Sağlık alanı da bu alanların başında gelmektedir.
Bu çalışmada oyunlaştırma bileşenlerinden en uygun olanları kullanılarak, kanser hastalarının motivasyonlarını yükseltmek amaçlı, oyunlaştırma temelli bir web uygulaması tasarlanıp geliştirilmiştir. Çalışma web uygulaması ve veri tabanı paneli olmak üzere 2 farklı bölümden oluşmaktadır. Web uygulaması ve veri tabanı paneli Html (Hyper Text Markup Language), Css (Cascading Style Sheets), Sqlserver ve Asp.net teknolojisikullanılarak tasarlanmıştır. Web site geliştirilmesi için Çağlayan Şelale Modeli kullanılmıştır. Oyunlaştırma tasarımı için de D6 Oyunlaştırma Tasarım Çerçevesi kullanılmıştır.
Çalışmada gerçekleştirilmiş olan uygulamanın, tasarım ve geliştirilme aşamasında elde edilen verilere ayrıntılı bir şekilde yer verilmiştir. Onkoloji(kanser oluşumu, nedenleri ve tedavisi ile ilgilenen bilim dalı) doktorları ile yapılan görüşmeler doğrultusunda, geliştirilmiştir. Geliştirilen web platformu pilot uygulaması bir hafta yayınlanmıştır. Yayınlanan web platformu 10 hasta tarafından kullanılmıştır ve önceden belirlenen 3doktor ve 2 tasarım uzmanıtarafından incelenmiştir. Doktor görüşmeleri yapılandırılmamış görüşme yöntemi ile toplanmıştır.
Geliştirilen ortamın tasarım sürecinde ve geliştirme aşamasında elde edilen bilgilere, doktor ve kullanıcı görüşlerine yer verilmiştir. Yapılan görüşmelerde geliştirilen ortamın olumlu ve geliştirilebilir noktaları belirtilmiştir. Doktorlar ve kullanıcılar ile yapılan görüşmeler doğrultusunda geliştirilen ortamın kanser hastalarının motivasyonları üzerinde olumlu etkiler bırakacağı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Gamification concept has taken part in literature especially since 2011. Although there are more than one definition of gamification in literature, researchers have been of the same mind around some definitions such providing the target behaviour to be tranfered to the target group entertainingly, adopting users to the environment. Target groups’ being adopted to the environment, entertainingly, reflects credit upon person’s motivation. That’s why gamifications said, the first thing that comes into one’s mind is motivation. When we take into consideration to to the literature about gamification, it is concluded by academic Works that gamification components increase motivation and accordingly the target behaviour is carried out by the target group.
Today, the period of time in which technology use is increasing day by day, mobile phones are within arm’s reach of people from the youngest to the oldest. Mobile web provides users with equality in opportunity at the same time. Users can reach information easily and this situation affected directly scientific researchers that have already been done and the ones that will be done. Works are almost done in almost every field about mobile web and healt sector is the leading field.
Via this work, gamification based aplication has been designed and improved by using the most appropriate components of gamification with the aim of increasing cancer patients’ motivation. This work consists of two different parts as web application and administration panel. Web appliation administration panel have been designed by using Html, Css, Sqlserver. Çağlayan Şelale Model has been used to improve and apply Mobile Web Application and D6 Gamification Designing frame has been used fort he design of gamification.
The data that has been achieved during the design and the development stage of application which was carried out in the work has been mastered detailedly .It has been developed in accordance with with interviews oncology( a branch of science that deals with formation of cancer, its causes and its treatment) experts.Pilot scheme of the developed website was published for a week. The website that has been published has been used by 10 patients and has been examined by 3 experts and 2 design expert which was predetermined. Expert interviews have been collected with unstructured interview method.
In the interviews which has been made, the positive and improvable points of the impoved environment were stated. In accordance with the interviews that have been made with experts and users, the improved environment will create positive effects on cancer patients’ motivation. Data that has been achieved, expert and user views have been included in the design and development stage of the improved environment | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | Mobil Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | Dijital Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | Sağlık Alanında Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | Kanser Hastaları Ve Oyunlaştırma | en_US |
dc.title | Kanser hastalarına yönelik oyunlaştırılmış bir web ortamınıntasarımı ve geliştirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Designing and developing agamified web environment for cancer patients | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |