dc.contributor.advisor | Özdinç, Fatih | |
dc.contributor.author | Kök, Burak Ali | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T07:37:51Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T07:37:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7121 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı eğitsel bir robot kit ile ortaokul öğrencilerinin gruplara ayrılarak robotik öğrenimini incelemektir. Çalışma, araştırma tekniklerinden nitel araştırma modellerinden durum çalışması şeklinde desenlemiştir. Çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında bir okulun ortaokul 5. Sınıfta okuyan 24 erkek, 15 kız toplam 39 öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama süresi beş hafta sürmüştür. Çalışmada verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formları, gözlem, gözlem notu ve ses kayıtları yardımıyla toplanmıştır. Veriler toplandıktan sonra kodlar, temalar oluşturularak içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada, grup çalışması ile eğitsel robot kiti ile uygulama yapan öğrencilerin süreci, ilgi çekici bulduğu, meslek seçiminde etkili ve diğer derslere olumlu fayda sağladığı görülmüştür. Hazır bulunuşluk ve ön bilginin etkisinin süreçte önemli olduğu sonucuna ortaya çıkmıştır. Grup içi etkileşimin robotik öğrenimi sürecinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları doğrultusunda grup çalışması ile robotik kodlama öğrenme ve öğretme sürecine yönelik önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate the learning of robotics in secondary school students by using an educational robotic kit robot kit. The study was designed as a case study, one of the qualitative research models of research techniques. In the 2018-2019 academic year, the study group consisted of 39 students (24 boys, 15 girls) studying in the 5th grade of a school. The application period lasted five weeks. Data were collected with the help of semi-structured interview forms, observation, observation notes and voice recordings. After the data were collected, codes and themes were created and analyzed by content analysis. In the study, it was observed that the students who implemented with the educational robot kit through group work found the process interesting, effective in choosing the profession and positive benefits to other courses. It has come to the conclusion that the effect of readiness and preliminary knowledge is important in the process. It has been concluded that intergroup interaction is effective in the process of robotics learning. In line with the results of the study, suggestions were made for the learning and teaching process of robotic coding by group work. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitsel Robot Kiti | en_US |
dc.subject | Lego Mindstorms Ev3 | en_US |
dc.subject | Robotik | en_US |
dc.subject | Kodlama | en_US |
dc.subject | Grupla Öğrenme | en_US |
dc.subject | Algoritma | en_US |
dc.title | Beşinci sınıf öğrencilerinin grup çalışması ile robotik kodlama deneyimlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of fifth year students robotic coding experience with group work | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Mühendislik Fakültesi | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 66 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |