Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin algılanan stres düzeyleri ile stresle başa çıkma tarzlarının incelenmesi
Özet
Bu araştırmada, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ile Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin farklı değişkenlere göre algılanan stres düzeyi ile stresle başa çıkma tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği (138) ile Sınıf Öğretmenliği (197) Bölümlerinde öğrenim gören toplam 335 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında katılımcıların algıladıkları stres düzeyinin belirlenmesi için “Algılanan Stres Düzeyi Ölçeği”, stresle başa çıkmada sıklıkla yararlandıkları tarzlarının belirlenmesi için ise “Stresle Başa Çıkma Tutumları Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizinde non-parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda katılımcıların algıladıkları stres düzeyinin cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiş (p<0.05), buna karşılık algılanan stres düzeyinin bölüm ve sınıf değişkenlerine göre farklılaşmadığı bulunmuştur (p>0.05). Bunun yanında Beden Eğitimi ve Spor Bölümü ile Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin stresle başa çıkmada sıklıkla kullandıkları tarzların cinsiyet, sınıf ve bölüm değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur (p<0.05). Sonuç olarak öğretmen adaylarının algılanan stres düzeyleri ile stresle başa çıkmada kullandıkları tarzlar üzerinde demografik değişkenlerin önemli birer belirleyici olduğu söylenebilir. The current study aimed to investigate the perceived stress levels of the pre-service teachers and the manner used to cope with stress according to the variables of gender, grade and type of department. A total of 335 students of Afyon Kocatepe University's physical education and sports teaching and primary education departments in 2018-2019 academic year participated in the study. ''Perceived Stress Level Scale'' was performed to determine the perceived stress level of pre-service teachers and ''Scale to Cope with Stress'' was used to determine the strategies they frequently use to cope with stress. At the end of the study, it was found that the perceived stress levels of pre-service teachers showed significant differences according to gender and class variables (p <0.05); on the other hand, the perceived stress levels of the participants did not differ according to the variable of department (p> 0.05). In addition, it was found that the strategies used by pre-service teachers frequently in coping with stress showed a significant difference according to variables of gender, grade and department (p <0.05). As a result, it is possible to say that demographic variables are an important determinant of the perceived stress levels of pre-service teachers and the strategies they use to cope with stress.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7147Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [636]