Reggio emilia yaklaşımı temelli fen ve doğa etkinliklerinin uygulanması: bir eylem araştırması
Abstract
Bu çalışmanın amacı Reggio Emilia Yaklaşımı temelli hazırlanan fen ve doğa etkinliklerinin uygulanması ve uygulama sürecinde anasınıfı öğrencilerinin kavram gelişimi ve bilimsel süreç becerilerinin değişimini incelenmektir.
Çalışma, bir devlet okuluna bağlı bir anasınıfında araştırmacı tarafından tasarlanmış olan Reggio Emilia yaklaşımı temelli fen ve doğa etkinliklerini kapsayan bir eylem araştırması şeklinde düzenlenmiştir. Çalışmada Ekmek Projesi, Ses Projesi ve Çiftlik Projesi olmak üzere üç eylem planı gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu ise bir devlet okulunun anasınıfında öğrenim gören 5 kadın ve 10 erkek olmak üzere toplam 15 okul öncesi öğrencisi oluşturmaktadır. Okul öncesi öğrencilerin kavram gelişimi ve bilimsel süreç becerilerini tespit edebilmek için “Boehm Okul Öncesi Temel Kavramlar Testi” ve “Bilimsel Süreç Beceri Testi” kullanılmıştır.
Her iki test de tasarlanan fen ve doğa etkinliklerinin uygulanması öncesinde ön test ve uygulamanın gerçekleştirilmesi sonrasında da son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca çalışmalar süresince araştırmacı tarafından etkinlik günlükleri tutulmuştur. Çalışmaya katılan anasınıfı öğrencilerinin uygulanan her bir projenin sonunda ve velilerin projeler hakkındaki görüşlerini belirlemek üzere yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır.
Sonuç olarak Reggio Emilia Yaklaşımı temel alınarak hazırlanmış proje uygulamaları okul öncesi çocukların öğrenmeleri ve beceri kazanmalarında oldukça etkili olmuştur. The aim of this study is to examine the tranformation of the scientific process skills and the concept development of the kindergarteners in the application of Reggio Emilia based scientific exercises.
The study is organized as an activity research that includes Reggio Emilia based scientific exercises which is designed by the researcher who works in a state kindergarten. The activity research of the study consists of three stages that are Ekmek Project, Ses Project and Ciftlik Project. The experiment subjects are five female and 10 male kindergartners. "Boehm test of basic concepts" and "scientific process skill test" is used to determine the concept development and scientific process skill of the kindergarteners.
The both testes are conducted both before and after the exercises. Besides, the exercises are reported on daily basis. Semi constructed interview questions are used to determine the opinions of the parents after each project.
In conclusion, Reggio Emilia based project exercises are happened highly effective in regards of the learning process and skill acquisition of the kindergarteners.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]