Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHatice Yılmaz
dc.contributor.authorAysel Aliyeva
dc.date.accessioned2019-11-15T08:30:16Z
dc.date.available2019-11-15T08:30:16Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7153
dc.description.abstractAraştırmalar sonucunda, çalışanlara yönelik uygulanan içsel pazarlama uygulamalarının ve iç girişimcilik kavramının birbiri ile bağlantılı olduğu belirlenmiştir. Ancak içsel pazarlama uygulamalarının iç girişimcilik davranışları üzerindeki etkisini ortaya koyan her hangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu doğrultuda araştırmanın temel amacı içsel pazarlama uygulamalarının ve alt faktörlerinin iç girişimcilik davranışları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Belirlenen amaç doğrultusunda nicel veri toplama tekniklerinden olan anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri, 2019 Haziran ayı içerisinde Alanya ilçesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 400 katılımcı üzerinde anket gerçekleştirilerek elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde güvenirlik analizi, betimsel istatikler için yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri, farklılık analizlerinde bağımsız örneklem t-testi (Independent Samples t Test) ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA), ilişki testlerinde korelasyon analizi ve regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda içsel pazarlama uygulamalarının iç girişimcilik davranışları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, analizler sonucunda katılımcıların içsel pazarlama ve iç girişimcilik davranışlarına ilişkin tutumlarının bazı kişisel özelliklere göre anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAs a result of the researches,it was determined that the internal marketing practices and the concept of intrepreneurship applied to employees were interrelated. However, no study has been found to reveal the effect of internal marketing practices on intrepreneurship behaviors. The main purpose of this study is to reveal the effect of internal marketing practices and sub-factors on intrapreneurship behaviors. In accordance with the aim, questionnare technique which is one of the quantitative data collection techniques was applied. Survey data were obtained by conducting surveys on 400 participants working in 5-star hotels operating in Alanya district in June 2019. Reliability analysis, percentage, frequency, arithmetic mean and standard deviation values were used for descriptive analysis, Independent Samples t Test and One Way ANOVA tests for difference analysis, correlation analysis and regression analysis methods applied in the correlation test As a result of the analysis, it was determined that internal marketing practices had a meaningful effect on intrepreneurship behaviors. In addition, as a result of the analysis, it was determined that the attitudes of the participants towards internal marketing and intrepreneurship behaviors differed significantly according to some personal characteristics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİçsel Pazarlamaen_US
dc.subjectiç girişimciliken_US
dc.subjectotel çalışanlarıen_US
dc.titleİçsel pazarlama uygulamalarının otel çalışanlarının iç girişimcilik davranışları üzerindeki etkisi: alanya örneğien_US
dc.title.alternativeThe effects of ınternal marketıng applıcatıons on hotel employess ınternal entrepreneurshıp behavıors: a case of alanyaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAliyeva, Aysel


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster