Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım İlteriş
dc.contributor.authorTop Yasemin
dc.date.accessioned2019-11-15T08:30:45Z
dc.date.available2019-11-15T08:30:45Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7168
dc.description.abstractTüketim, insan ve toplum için yaşamsal öneme sahip bir olgudur. İnsanın yaşam mücadelesini sürdürebilmesi için tüketmesi gerekmektedir. Bu denklem, bütün insanlık tarihi için geçerlidir. Modern kapitalist toplumun ortaya çıkışı, tüketimin ihtiyaç temelli karakterinde önemli bir değişime neden olmuştur. Modern toplum tüketim olgusuna daha çok gösteriş temelinde yönelmekte, rasyonel bir tüketim eğiliminden giderek uzaklaşmaktadır. Kapitalist üretim, kitlelerin bu şekilde irrasyonel tüketim eğilimine sahip olmalarına ihtiyaç duymaktadır. Medyanın, modern toplumsal işleyişte tutum ve davranışları önemli ölçüde yönlendiren bir güç olarak tüketimi de teşvik ettiği düşünülmektedir. Bu çalışmada kapitalist ekonominin ihtiyaç duyduğu irrasyonel tüketimin medya araçları ile ilişkisi ele alınmış, medyanın gösterişe dayalı tüketimin yaygınlaşmasında çok önemli bir fonksiyon icra ettiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractConsumption is a vital phenomenon for human and society. In order to sustain the struggle for survival, one has to consume. This equation applies to all human history. The emergence of modern capitalist society has caused a significant change in the need-based character of consumption. Modern society is more oriented towards the phenomenon of consumption on the basis of conspicuous and is increasingly distancing from a rational consumption tendency. Capitalist production needs the masses to have this tendency to irrational consumption. It is thought that the media also promotes consumption as a force that directs attitudes and behaviors significantly in modern social mechanism. In this study, the relationship between the irrational consumption needed by the capitalist economy and the media has been discussed and it has been concluded that the media plays a very important function in the expansion of conspicuous consumption.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectTüketim Kültürüen_US
dc.subjectGösteriş Tüketimien_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.titleTüketim kültüründe medyanın gösteriş tüketimi üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of medıa over conspıcuous consumptıon ın culture of consumptıonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTop, Yasemin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster