dc.contributor.author | Özay Şükrü | |
dc.contributor.author | Uçan Mehmet Hilmi | |
dc.date.accessioned | 2019-11-15T08:31:04Z | |
dc.date.available | 2019-11-15T08:31:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7178 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı Ülker Köksal’ın romanlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde değerin tanımı, işlevi, özellikleri, sınıflandırılması, değerler eğitimi, değerler eğitimi yaklaşımları, Türk Millî Eğitim Sisteminde değerler, Türkçe dersinde değerler eğitimi, edebiyatın değerleri aktarmadaki rolü, roman türünün özellikleri, Ülker Köksal’ın hayatı, edebî kişiliği ile ilgili kavramsal bir çerçeve oluşturulmuştur. Bu çerçeve içerisinde de kavramların birbiriyle olan ilişkileri saptanmıştır.
Araştırmada betimsel nitelikte tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini yazarın 1995-2007 yılları arasında yayınlanan sekiz romanı oluşturmaktadır. Değerler eğitimiyle ilgili yapılan araştırmalar göz önünde bulundurularak yirmi beş değer belirlenmiştir. Romanlar, belirlenen bu değerler noktasında tek tek taranmıştır. Tarama sonucunda elde edilen verilerin notları alınmıştır. Değerler de ayrı başlıklar halinde ele alınarak tanımlanmıştır. Değerlerin nasıl işlendiği romanlardan alıntılarla ortaya çıkarılmış ve sonuçlara ulaşılmıştır.
İncelenen eserlerde en çok sevgi değerine yer verildiği tespit edilmiştir. Bu değerden sonra en çok dayanışma, arkadaşlık ve yardımseverlik değerleri işlenmiştir. Romanlarda iffetli olmayla ilgili hiçbir değere rastlanılmamıştır. Eserlerde en az işlenen değerler sırasıyla; vatanseverlik, hoşgörü, sağlıklı olmaya önem verme ve alçakgönüllü olma değerleridir. Romanlarda değerler eğitimi açısından olumsuz örnek teşkil edebilecek iletilere rastlanılmamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The main objective of this study has been to analyse Ülker Köksal’s novels in terms of values education. In the first part of the research, a conceptual framework has been set related to description of value, values education approaches, values education in Turkish National Education System, values education in Turkish lessons, the role of literature in transmitting values, the characteristics of novel, the life of Ülker Köksal, and his literary character. In this framework, the correlation of these concepts with one another has been detected.
A descriptive scanning method has been used in the study. The scope of the study includes eight novels of the writer which were published between 1995-2007. Taking into consideration the researches related to the values education, twenty-five values have been defined. Each of the novels was scanned in the scope of these values. Tha data gained at the end of the scannig was written down. The values were defined as seperate titles. How the values were handled have been found out by means of quotations from novels and have been come to conclusions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Değer | en_US |
dc.subject | Değerler Eğitimi | en_US |
dc.subject | Ülker Köksal | en_US |
dc.title | Çocuk edebiyatı açısından ülker köksal’ın romanlarında değerler eğitimi | en_US |
dc.title.alternative | Values education in ülker köksal’s novels in terms of children’s literature | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özay, Şükrü | |