Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvan Ali
dc.contributor.authorDikmen Hatice
dc.date.accessioned2019-11-25T10:22:05Z
dc.date.available2019-11-25T10:22:05Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7196
dc.description.abstractBu çalışmada Afyonkarahisar’da faaliyet gösteren termal otel işletmelerindeki orta ve üst düzey yöneticilerin hizmet ortamı unsurlarının hizmet karşılaşmasına etkilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve yargısal örnekleme tekniği ile belirlenen yöneticilerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise İçerik Analizi’nden faydalanılmıştır. Veriler araştırmanın amacı doğrultusunda ve literatürdeki çalışmalarla karşılaştırma yapmak suretiyle görüşme formunda yer alan sıraya göre tartışılmıştır. Araştırmada, yöneticilerin hizmet ortamı unsurları ile sahne arkası düzenlemelere yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin düşük seviyede olduğu; personelin misafirlerle etkileşiminin hizmet kalitesini artırıcı ve misafir ile örgüt arasında bağ oluşumunu kolaylaştırıcı etkiye sahip olduğu; misafirlerin birbirleri ile etkileşiminde sunulan hizmetin ve çalışanların önemli rol oynadığına ilişkin sonuçlar tespit edilmiştir. Buna ek olarak; sunulan hizmetin ve çalışanların, misafirlerin otel işletmesini bir başkasına önermelerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Hizmet ortamında, çevresel değişkenlerin etkilerini değerlendirmek, sonraki deneyimlerin olası olumsuz etkilerini tahmin etmeyi ve hizmet karşılaşması için uygun ortamı oluşturmayı mümkün kılacaktır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the effects of the service environment on service encounter from the mid-level and senior managers’ point of view in thermal hotels operating in Afyonkarahisar. Data are collected with the semi-structured interview method and interviews conducted with the participants who are determined by the Judgement Sampling Method. In the data transcription process, Content Analysis is used. Within the purpose of the study, the data is discussed in the order given in the interview form and is compared with other studies’ results. According to the results, it is ascertained that thermal hotel managers had low-level knowledge and awareness about servicescape and backstage arrangements. Furthermore, the interaction of staff with guests has the effect of enhancing the service quality and facilitating the connection between the guest and the organization. Besides, the service and employees have a crucial role in the process of interaction of guests with other guests. In addition, it is determined that the service and employees are decisive in the suggestions of the guests to the hotel. The evaluation of the effects of environmental variables in the service environment would make it possible to predict the potential negative effects of subsequent experiences, and to constitute the appropriate atmosphere for the service encounter.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet,en_US
dc.subjectHizmet Ortamı Unsurları,en_US
dc.subjectHizmet Karşılaşmasıen_US
dc.titleHizmet ortamı unsurlarının hizmet karşılaşmasına etkileri: Otel işletmeleri örneğien_US
dc.title.alternativeThe effects of servıce envıronment on servıce encounter: The case of hotel enterprısesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDikmen, Hatice


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster