Yabancı dil öğretiminde öğrenme amaçlı yazma tekniğinin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve öz-yeterliklerine etkisinin incelenmesi
Abstract
Bu çalışmada yabancı dil öğretiminde öğrenme amaçlı yazma tekniklerinden mektup yazma etkinliğinin 10. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarıları, öz-yeterlikleri ve tutumları üzerinde anlamlı bir fark gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Nicel ve nitel desenlerle gerçekleştirilen araştırmanın nicel bölümünde yarı deneme modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Verileri toplamak için çoktan seçmeli “Simple Past Tense Başarı Testi”, “İngilizce ile İlgili Öz-yeterlik İnancı Ölçeği ve “İngilizceye Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde ise deney grubuna yönelik görüşme soruları sorulmuştur. Sonuç olarak deney grubundaki öğrencilere öğrenme amaçlı yazma tekniği uygulandıktan sonra yapılan son testte, öğrencilerin başarılarının kontrol grubunda yer alan öğrencilere göre deney grubu lehine anlamlı bir fark meydana gelmiştir. Fakat deney grubu öğrencilerinin öz-yeterlik ve tutum ölçeklerinin sonuçlarında ise anlamlı bir fark meydana gelmemiştir. Ayrıca görüşme sorularından elde edilen verilere göre öğrenme amaçlı yazmanın etkili ve öğrenmeye katkı sağlayan nitelikli bir teknik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this study, it was tried to determine while foreign language teaching whether writing to learn activities which is writing to letter is statistically significant on 10th class students' English language academic achievements, self efficacy and attitude. This study has got quantitative and qualitative designs, in the quantitative part of the study quasi experimental model is used. The data were colected through multiple choice test “Simple Past Tense Achievement Test”, “Self-efficacy scale for English” and " The Attitudes towards English Language". In the qualitative part of the research, interview questions were asked for the experimental group. As a result, in the last test, after the writing to learn activity was applied in the experimental group, it is seen that the achievement of the students increased in favor of the experimental group and significant difference is observed but there is no significant difference about self-efficacy and attitudes scales between both experimental and control group students. In addition, according to data obtained from the interview questions, it is concluded that writing to learn is an effective and qualified technique.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]