dc.contributor.advisor | Ünsal Erdal | |
dc.contributor.author | Yıldız Eda | |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T10:24:31Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T10:24:31Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7220 | |
dc.description.abstract | 1990’lı yıllar hem dünya da hemde Türkiye’de ciddi dönüşümlerin yaşandığı ve kutupluluğun etkilerinin ortadan kalktığı yıllardır. Bu dönemde, küreselleşme sayesinde Türk sanatında yeni eğilimlerin ve sanatsal oluşumların hızlı bir biçimde yaşandığı görülmektedir. Yeni sanatsal dillerin oluşması bilişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte gerçekleşmiştir. Bu gelişim, dünya ile paralel bir çizgide ilerleyişi ve farklı disiplinlerin aynı çatı altında buluşmasına yol açmıştır. Türk resim sanatında 1980’lere kadar tuval resmi büyük ölçüde etkin haldeyken, 1990’lı yıllarda farklı malzemelerin ve farklı disiplinlerin etkin olmaya başladığı görülmektedir. Bu yaklaşımlar doğrultusunda yerleştirme (enstalasyon) sanatı, performans sanatı ve video sanatı Türk resim sanatına yeni bir hareketlilik kazandırmıştır. Bu bilgilerin doğrultusunda günümüz sanat disiplinini anlamak açısından 1990’lı yıllar önemli bir konum olarak karşımıza çıkmakta ve anlamayı gerektirmektedir. Bu çalışmanın amacı dünyada yaşanan sanatsal değişimle birlikte, Türkiye’deki sanatsal dillerin oluşum sürecine bakabilmek ve kadın sanatçıların da ayrıca, gelişen yeni sanatsal dillere olan katkılarını, eserleri üzerinden betimsel bir inceleme yaparak, saptamak gerekmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The 1990s also experienced significant transformations in Turkey and the world for years and ceased to exist in both the polarity effect. In this period, thanks to globalization, it is seen that new tendencies and artistic formations in Turkish art have been experienced rapidly. The formation of new artistic languages has been realized with the development of information technologies. This development has led to a parallel progression with the world and the meeting of different disciplines under the same roof. In the Turkish painting art, canvas painting was active until the 1980s, but it was seen that different materials and different disciplines started to be effective in the 1990s. In line with these approaches, installation art, performance art and video art have brought a new activity to Turkish painting. In line with this information, the 1990s emerged as an important position in order to understand contemporary art discipline and requires understanding. With artistic change taking place in the aim of the working world, to look in the process of artistic language in Turkey and also of women artists also their contribution to developing the new artistic languages, making a descriptive study through the works, it is necessary to fix it. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | 90’lı Yıllar | en_US |
dc.subject | Türk Resim Sanatı | en_US |
dc.subject | Disiplinlerarasılık | en_US |
dc.title | 1990’lı yıllarda türk resim sanatında disiplinlerarası yaklaşımlar | en_US |
dc.title.alternative | Interdıscıplınary approaches ın turkısh paıntıng ın 1990's | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yıldız, Eda | |