Hedonik tüketim davranışlarında sosyal medyanın rolü: Afyon Kocatepe Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
Abstract
Günümüzde tüketim sadece bir ihtiyacın giderilmesi değildir. İnsanlar ürün veya hizmet satın alırken tüketime duygusal bir anlam katmaktadır. Hedonik tüketim olarak adlandırılan ihtiyaçlardan çok arzu ve duyguların ön planda olduğu tüketim kültürü ortaya çıkmaktadır. Teknoloji ve internetin hızla gelişmesiyle hayatımıza giren sosyal medya platformlarının bu duygusal tatmini sağlayan hedonik tüketim davranışlarında etkisi bulunmaktadır.
Bu çalışmada hedonik tüketim davranışlarında sosyal medyanın rolü tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Analizlerde t-testi, varyans analizi, korelasyon analizi ve ki-kare testi kullanılmıştır. Yapılan analizlere göre, sosyal medyada geçirilen günlük süre ile hedonik tüketim davranışları arasında pozitif yönlü bir ilişki saptanmıştır. Today, consumption is not just a need to meet. When people buy product or services, it adds an emotional meaning to consumption. Instead of the so-called hedonic consumption needs, a culture of consumption, where desires and emotions are at the forefont, emerges. With the rapid develepment of technology, social media platforms that enter our lives have an impact on hedonic consumption behaviors that provide this and emotional satisfaction.
In this study, we tried to determine the role of social media in hedonic consumption behaviors. The data obtained from the study were analyzed with SPSS program. In the analysis, t-test, variance analysis, correlation analysis and chi-square test were used. According to the analysis, a positive relationship was found between daily time spent on social media and hedonic consumption behaviors.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]