İlkokul 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin canlılık ile ilgili kavramları algılama düzeylerinin çizim tekniği ile belirlenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin canlılık ile ilgili kavramları algılama düzeylerinin çizim tekniği ile belirlenmesidir. Araştırmada fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar ilindeki ilkokullarda öğrenim görmekte olan basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 233 birinci, 308 ikinci ve 397 üçüncü sınıf olmak üzere toplam 938 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplamasında “Çizim Tekniği ile Canlılık Algılarını Belirleme Formu” kullanılmıştır. Öğrencilerin çizimlerinin değişkenler ile ilgili olan ilişkilerini analiz etmek için Ki-kare testi kullanılmıştır. Öğrencilerin canlılık ile ilgili kavram algılarının; cinsiyet, yaşam alanları, kardeş sayıları ve dijital ortam kullanma sürelerine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. The aim of this study is to examine the perceptions of 1st, 2nd and 3rd grade primary school students on the concepts of living by drawing technique. The research was carried out with phenomenological pattern. The study group consists of 938 primary school students, 233 first, 308 second and 397 third grade, selected by simple random sampling method, from primary schools of Afyonkarahisar province. “The Form of Determining the Life Perceptions by Drawing Technique" was used indata collection. The Chi Square test was used to analyze the relationships of the students' drawings with variables. It was determined that students' perceptions of life concepts differ according to their gender, living quarters, number of siblings and time to use digital media.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]