7. Sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarınınçeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Afyonkarahisar ilörneklemi )
Abstract
Bu çalışma, 2017 – 2018 eğitim – öğretim yılı içinde devlet okullarında okuyan 7.sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarını ve bazı değişkenlere göre farklılıklarını değerlendirmeyi amaçlamıştır.
Çalışmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Afyonkarahisar il ve ilçe sınırlarında devlet okullarında okuyan 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini, seçkisiz (random) örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiş olan 500 7. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada veri toplanma aracı olarak Saban (2005) tarafından geliştirilmiş çoklu zekâ envanteri kullanılmıştır. Çalışmada 7. sınıf öğrencilerinden elde edilen veriler ki kare testi ile analiz edilmiştir.
Çalışmada, 7.sınıf öğrencilerinin 1. Tür baskın ve 2. Tür baskın çoklu zekâ alanları dağılımlarında anlamlı farklılıklar görülmüştür. Cinsiyet, baba öğrenim düzeyi, anne öğrenim düzeyi, okula geldiği yerleşim yeri, aile gelir düzeyi, kardeş sayısı değişkenleri açısından7.sınıf öğrencilerinin 1. Tür baskın ve 2. Tür baskın çoklu zekâ alanlarında farklılık görülmemiştir. The aim of this study was to evaluate the multiple intelligence fields and the differences according to some variables of 7th grade students in public schools in the 2017 - 2018 academic years.
In this study, relational survey model was used. The population of the study consists of 7th grade students studying in public schools in Afyonkarahisar province and district borders. The sample of the study consisted of 500 7th grade students selected by using random random sampling method. In the study, multiple intelligence edict developed by Saban (2005) was used as data collection tool. In the study, data obtained from 7th grade students were analyzed with chi-square test.
In this study, significant differences were observed in the distribution of the 1st Type dominant and 2 Type dominant multiple intelligence domains of 7th grade students. There was no significant difference between the first and second type dominant multiple intelligence areas of 7th grade students in terms of gender, father education level, mother education level, place of residence, family income level, number of siblings.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]