dc.contributor.advisor | Ocak Gürbüz | |
dc.contributor.author | Biçer Semra | |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T10:25:35Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T10:25:35Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7252 | |
dc.description.abstract | Lise 9. sınıf öğrencileriyle yürütülen bu araştırmada öğrencilerin eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve özenli düşünme becerileri ile ilgili uygulamalar yaparak öğrencilerin düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmacı gözlemleri sonucunda öğrencilerin düşünme becerilerinde eksiklikler olduğunu tespit ederek lise 9. sınıf öğrencileriyle düşünme becerileri üzerine bir eylem araştırması tasarlamıştır. Çalışma grubunu 9. sınıfta öğrenim gören 15 kız öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerle yarı-yapılandırılmış odak grup görüşmesi yapılmış ve aynı zamanda ön test-son test olarak değerlendirilmek üzere eleştirel düşünme becerisi testi, yansıtıcı düşünme becerisi ölçeği ve özenli düşünme ile ilgili empati düzeyi belirleme ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda uygulanan eylem planlarının öğrencilerin eleştirel, yansıtıcı ve özenli düşünme becerilerine olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study conducted with 9th grade high school students, it was aimed to improve students’ thinking skills by conducting applications related to students’ critical thinking, reflective thinking and caring thinking skills.
The researcher designed an action research with high school 9th grade students in order to implement action plan on critical, reflective and caring thinking by detecting deficiencies in students’ thinking skills. The study group consisted of 15 female students in 9th grade. In the research, semi-structured focused group interviews were conducted with the students and also, critical thinking skill test, reflective thinking scale and empathy level determination scale related to caring thinking were applied to be evaluated as pre-test and post-test. Based on the data obtained, it was concluded that the action plans implemented had a positive effect on students’ critical, reflective and caring thinking skills | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Düşünme eğitimi | en_US |
dc.subject | eleştirel düşünme becerisi | en_US |
dc.subject | yansıtıcı düşünme becerisi | en_US |
dc.title | 9. Sınıf öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A research on developıng the thınkıng skılls of 9th grade students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Biçer, Semra | |