Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak Gürbüz
dc.contributor.authorBiçer Semra
dc.date.accessioned2019-11-25T10:25:35Z
dc.date.available2019-11-25T10:25:35Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7252
dc.description.abstractLise 9. sınıf öğrencileriyle yürütülen bu araştırmada öğrencilerin eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve özenli düşünme becerileri ile ilgili uygulamalar yaparak öğrencilerin düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmacı gözlemleri sonucunda öğrencilerin düşünme becerilerinde eksiklikler olduğunu tespit ederek lise 9. sınıf öğrencileriyle düşünme becerileri üzerine bir eylem araştırması tasarlamıştır. Çalışma grubunu 9. sınıfta öğrenim gören 15 kız öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerle yarı-yapılandırılmış odak grup görüşmesi yapılmış ve aynı zamanda ön test-son test olarak değerlendirilmek üzere eleştirel düşünme becerisi testi, yansıtıcı düşünme becerisi ölçeği ve özenli düşünme ile ilgili empati düzeyi belirleme ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda uygulanan eylem planlarının öğrencilerin eleştirel, yansıtıcı ve özenli düşünme becerilerine olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study conducted with 9th grade high school students, it was aimed to improve students’ thinking skills by conducting applications related to students’ critical thinking, reflective thinking and caring thinking skills. The researcher designed an action research with high school 9th grade students in order to implement action plan on critical, reflective and caring thinking by detecting deficiencies in students’ thinking skills. The study group consisted of 15 female students in 9th grade. In the research, semi-structured focused group interviews were conducted with the students and also, critical thinking skill test, reflective thinking scale and empathy level determination scale related to caring thinking were applied to be evaluated as pre-test and post-test. Based on the data obtained, it was concluded that the action plans implemented had a positive effect on students’ critical, reflective and caring thinking skillsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDüşünme eğitimien_US
dc.subjecteleştirel düşünme becerisien_US
dc.subjectyansıtıcı düşünme becerisien_US
dc.title9. Sınıf öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on developıng the thınkıng skılls of 9th grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBiçer, Semra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster