dc.contributor.advisor | Demir Celal | |
dc.contributor.author | Topbaş Gonca | |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T10:25:54Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T10:25:54Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7262 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 6. Sınıf Türkçe ders kitabında hangi değerlerin yer aldığını ve bu değerlerin metin türlerine göre dağılımını belirlemektir.
Araştırma için Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından hazırlanan 2016 – 2017 eğitim öğretim yılında okutulan 6. Sınıf Türkçe ders kitabındaki toplam 30 metin incelenmiştir. Metinlerde hangi değerlerin işlendiğine ve bu değerlerin metin türlerine göre dağılımına bakılmıştır. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Bu yöntemle elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Sonuç olarak 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerde tespit edilen değerlerin oranları elde edilen bulgulara göre şu şekildedir: %13 ulusal değerler, %11 saygı, %10 sevgi, %9 duyarlılık, %6 vatanseverlik, %5 sorumluluk, %5 bilimsellik, %5 bağımsızlık, %4 çalışkanlık, %4 dayanışma, %4 dinî değerler, %4 adil olma,%3 barış, %3 yardımseverlik, %3 aile birliğine önem verme, %2 özgürlük, %2 hoşgörü, %1 dürüstlük, %1 misafirperverlik, %1 sağlıklı olmaya önem verme, %1 temizlik. Değerlere yer verme oranı en fazla olan metin türleri: hikâye (%24), biyografi (%14) ve deneme (%14) dir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine which values are included in the 6th grade Turkish textbook and the distribution of these values according to text type.
For the research, 30 reading texts taken from 2016-2017 Educational Year 6th Grade Turkish Textbook of the Ministry of National Education prepared by Board of Education are examined. Which values are processed in the texts and the distribution of these values according to the text types are analyzed. To collect the data, document analysis which is one of the qualitative research methods is used. Also, to be able to analyze the data, content analysis method is used.
In conclusion, the percentages of values that are detected in the 6th grade Turkish textbook are the followings; %13 national values, %11 respect, %10 love, %9 sensitivity, %6 patriotism, %5 responsibility, %5 science, %5 independence, %4 sedulity, %4 cooperation, %4 religious values, %4 being air, %3 peace, %3 helpfulness, %3giving importance to family unity, %2 freedom, %2 tolerance, %1 honesty, %1 hospitality, %1 giving importance to be healthy, %1 cleaning. The text types which have the highest rate of value usage are story (24%), biography (14%) and essay (14%). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Değerler, | en_US |
dc.subject | Değerler Eğitimi, | en_US |
dc.subject | Türkçe Dersi | en_US |
dc.title | 6. sınıf türkçe ders kitabının değerler açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The examination of 6th grade turkish textbook in terms of values | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Topbaş, Gonca | |