dc.contributor.advisor | Gültekin Mücahit | |
dc.contributor.author | Göksu Hatice | |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T10:28:08Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T10:28:08Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7276 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ergenlerin sosyal medya bağımlılığının akademik başarılarıyla ilişkisi ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma betimsel bir araştırma olup; araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Afyonkarahisar ili, Çay ilçesinden uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan 810 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği” (Tutgun-Ünal, 2015) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, sıra ortalaması, Kruskal Wallis H- Testi, Mann Whitney U-Testi ve Spearman Brown Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ile akademik başarıları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Ergenlerin sosyal medya bağımlılık düzeyi cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türüne göre değişmezken; akademik başarılarında cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türüne göre anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine social media addiction of adolescents with the relation of academic success in terms of some variables. This descriptive study employs a correnational survey design. The sample of the study in volves 810 high school learners randomly selected from high schools in Çay, Afyonkarahisar. Data were collected through the “Social Media Addiction Scale” (Tutgun-Ünal, 2015). In the analys is of the data, frequencies, percentages and mean ranks,Kruskal-Wallis H Test, Mann-Whitney U Test, Spearman Brown Correlation were used. Findings indicate that there is a significant negative relationship between social media addiction of high school students and academic achievement. Social media addiction level of high school students do not differ according to gender, class level and type of school. However, academic achievement significantly differ according to gender, class level and type of school. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal medya, | en_US |
dc.subject | sosyal medya bağımlılığı, | en_US |
dc.subject | akademik başarı | en_US |
dc.title | Ergenlerin sosyal medya bağımlılığının akademik başarılarıyla ilişkisi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examınatıon of socıal medıa addıctıon of adolescents wıth the relatıon of academıc success ın terms of some varıables | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Göksu, Hatice | |