dc.contributor.advisor | Türkoğlu Muhammet Emin | |
dc.contributor.author | Bal Kadir | |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T10:28:11Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T10:28:11Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7278 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilkokul ve ortaokul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının sergilenmesine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma nitel bir araştırmadır, araştırmanın deseni ise olgu bilim desenidir. Katılımcılar, İstanbul ili Avrupa yakasında 8 ilçede görev yapan 16 adet ilkokul ve ortaokul müdüründen oluşmaktadır. Katılımcı sayısının belirlenmesinde kuramsal örnekleme yaklaşımından, okulların belirlenmesinde ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hallinger ve Murphy (1985) modeline dayalı olarak oluşturulan 11 adet açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, daha önceden belirlenmiş olan kod listesine göre düzenlenerek betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda; okul amaçlarının belirlenmesi ve paylaşılması boyutunda okul müdürlerinin istekli davrandıkları; öğretimin denetimi ve değerlendirilmesi boyutunda sınıf gözlem sonuçlarının okul müdürleri tarafından verimli olarak değerlendirilmediği; öğretim zamanının korunması boyutunda okul müdürleri tarafından derse geç kalan öğrenciler için gerekli önlemlerin alınmadığı; öğretmenlerin mesleki gelişiminin sağlanması boyutunda okul müdürlerinin öğretmenlerle görüşmeye vakit ayırdıkları buna karşın onları yeterince teşvik edemedikleri görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the opinions of the principals of primary and secondary schools about their performing of instructional leadership behaviors. The research is based on qualitative research methods and the study group included 16 primary and middle school principals working in 8 districts in the European side of Istanbul. The schools were determined by the convenience sampling method.
In this study, the interview form consisting of 11 open-ended questions based on Hallinger and Murphy (1985) model was used by the researcher .
The data was analyzed according to the pre-determined code list and exposed to descriptive analysis. According to the results of primary and secondary school principals; school principals are willing to act in the defining and framing the school mission; that the results of the classroom observation are not considered as efficient by the school principals in the dimension of supervision and evaluation of teaching; that the necessary measures were not taken for the students who were late for class by the school principals in the dimension of protection of teaching time; In the dimension of providing professional development of teachers, school principals spent time to discuss with teachers but they could not encourage them enough. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretim liderliği, | en_US |
dc.subject | Hallinger ve Murphy Modeli, | en_US |
dc.subject | İlkokul ve Ortaokul Müdürleri | en_US |
dc.title | İlkokul ve ortaokul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının sergilenmesine ilişkin görüşleri (İistanbul ili örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Opınıons of prımary and secondary school prıncıpals on dısplayıng ınstructıonal leadershıp behavıors (Iıstanbul provınce example) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bal, Kadir | |