İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ve stem tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Özet
Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özelliklerinin, STEM tutum düzeylerinin ve bunların arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezindeki ilkokullarda 4. sınıf öğrenimi gören 537 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Disiplinli Zihin Ölçeği (DZÖ) ve Guzey, Harwell ve Moore (2014) tarafından geliştirilen ve Aydın, Saka ve Guzey (2017) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan 4.-8. Sınıf öğrenciler için STEM tutum ölçeği (STÖ) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD testi ve Kruskal Wallis H testi, basit ve kısmi korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre 4. sınıf öğrencilerin disiplinli zihin özelliklerinin ve STEM tutum düzeylerinin “Katılıyorum” düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. 4. sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özelliklerinde cinsiyet, baba eğitim düzeyi, anne mesleği ve baba mesleği değişkenleri açısından anlamlı farklılık tespit edilirken STEM tutum düzeylerinde yalnızca bilimsel dergiye abone olma durumu değişkenine göre anlamlı farklılık tespit edilmiştir. 4. sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ve STEM tutumları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to reveal the disciplined mind characteristics and STEM attitude levels of primary school 4th grade students and the relationship between them. The sample of the study consisted of 537 primary school 4th grade students studying in Afyonkarahisar province in 2018-2019 academic year. Disciplined Mind Characteristics Scale developed by the researcher and STEM Attitude Scale which is adapted from Guzey, Harwell ve Moore (2014) to Turkish by Aydın, Saka ve Guzey (2017) for 4th-8th level students were used as data collection tools. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), LSD test and Kruskal Wallis H test, simple and partial correlation analysis were used to analyze the data obtained in the study. According to the results of the study, disciplined mental characteristics and STEM attitude levels of 4th grade students were determined to be ”I agree” level. While there was a significant difference in the disciplined mind characteristics of the 4th grade students in terms of gender, father education level, mother profession and father profession variables, STEM attitude levels differed significantly according to the subscriber status of only scientific journal. It was found that there was a positive correlation between the disciplined mind characteristics and STEM attitudes of 4th grade students.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7281Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]