Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOrtak Şaban
dc.contributor.authorDurgut Çay Nefise
dc.date.accessioned2019-11-26T06:52:33Z
dc.date.available2019-11-26T06:52:33Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7299
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Sosyal Bilgiler öğretiminde çalışma kitaplarının öğrencilere somut yaşantılar sağlayarak, ders öğretimini etkili şekilde gerçekleştirmek için ders içerisinde kullanılan sosyal bilgiler çalışma kitapları hakkındaki öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Bu bağlamda 2017 yılı Mart ve Nisan aylarını kapsayacak şekilde Afyonkarahisar İli Merkez İlçesinde bulunan Şemsettin Karahisari Ortaokulu, Kadınana Ortaokulu, Hamidiye Ortaokulu, Mecidiye İmam Hatip Ortaokulu, Çayırbağ Ortaokulu, Erenler Ortaokulu, Şehit Sami Çiftçi Ortaokulu 6. ve 7. sınıfta öğrenim gören öğrenciler örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmaya toplam 731 öğrenci katılmıştır. Bunlardan 367 si altıncı sınıf öğrencisi, 364 ü yedinci sınıf öğrencisidir. Burada öğrencilerden veriler toplanırken daha önceden oluşturulmuş sınıf seviyelerine uygun likert tipi anket kullanılmıştır. Öğrencilerden alınan anket sonuçlarının incelenmesi ile birlikte öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersini daha fazla görsel, işitsel öğelerle işlemek istedikleri ve daha fazla alan gezileri ile birlikte Sosyal Bilgiler Çalışma kitaplarının bu alanlarda gözleme dayalı sorulardan oluşması ve çalışma kitaplarının aktif öğrenmelerde kullanılması gerektiği sonucuna varılmıştır. Çok fazla görsel ve işitsel öğeye ihtiyaç duyulan Sosyal Bilgiler derslerinde çalışma kitaplarında gözleme dayalı alan gezileri ile birlikte öğrencinin aktif olduğu etkinliklere daha fazla yer vererek öğrencileri bilgiyi yapılandırabileceği alanlar oluşturulmalıdır. Böylece kalıcı öğrenmeler artırılabilir ve öğrencilerin düzeylerine göre kendi öğrenme stillerini oluşturabilecekleri ortamların oluşmasına katkıda bulunulabilir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the views of students about the social studies workbooks used in the course to provide effective teaching of social studies by providing concrete experiences to the students. In this context, Şemsettin Karahisari Secondary School, Kadınana Secondary School, Hamidiye Secondary School, Mecidiye İmam Hatip Secondary School, Çayırbağ Secondary School, Erenler Secondary School, Şehit Sami Çiftçi Secondary School and Şehit Sami Çiftçi Secondary School in the 6th and 7th graders in the 6th and 7th grades were included in this study. as selected. A total of 731 students participated in the study. Of these, 367 were sixth graders and 364 were seventh graders. Here, a Likert-type questionnaire was used to collect data from the students. After examining the survey results of the students, it was concluded that the students wanted to study the Social Studies course with more visual and auditory elements, and with more field trips, the Social Studies Workbooks should consist of observation based questions in these fields and the workbooks should be used in active learning. In the Social Studies courses, where a lot of visual and auditory elements are needed, observation areas should be included in the workbooks, and areas where the student can be more active should be created by giving more space to the activities in which the student is active. Thus, permanent learning can be increased and contributed to the formation of environments where students can create their own learning styles according to their level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgiler,en_US
dc.subjectsosyal bilgiler öğretimi,en_US
dc.subjectsosyal bilgiler çalışma kitaplarıen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretiminde çalışma kitapları kullanımına dair öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi: Afyonkarahisar ili örneğien_US
dc.title.alternativeStudent opınıons on the use of socıal studıes workbooks (Afyonkarahisar sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDurgut Çay, Nefise


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster