Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay Bülent
dc.contributor.authorÖzsoy Nafia Kübra
dc.date.accessioned2019-11-26T06:52:55Z
dc.date.available2019-11-26T06:52:55Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7308
dc.description.abstractE-ticaret, gelişmekte olan ülkelerde makro ve mikro ekonomik birimler bakımından kaynakların daha yararlı kullanılmasına olanak sağlayan bir olgudur. Gelişmekte olan ülkelerin e-ticaretin sunduğu yararları kullanabilmesi, e-ticaretin teşviklerle desteklenmesine ve hukuki zeminin oluşturulmasına bağlıdır. Gelişmiş ülkeler e-ticaret kapsamında gelişmekte olan ülkelere nazaran çok daha fazla yol kat etmişlerdir. Bu çalışmada elektronik ticaretin ekonomi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri irdelenmiştir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde e-ticaret kavramı, tarihsel gelişimi ve araçları anlatılmıştır. İkinci bölümde e-ticaretin faaliyet alanları ve hukuksal çerçevesi aktarılmıştır. Son bölüm olan üçüncü bölümde ise e-ticaretin ekonomi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri ifade edilmiştir. E-ticaret, ekonomide kayıt dışılığın azalması ve rekabet gücünün artmasının yanı sıra, yaratacağı yeni iş kolları ve uzmanlıklar sayesinde ilgili sektörlere dinamizm kazandırılmaya ve yeni istihdam alanlarına, bölgesel gelişimin sağlanmasına, eğitime ve sosyal dayanışmanın gelişmesine katkıda bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractE-commerce is a phenomenon that allows more useful use of resources in macro and micro-economic units in developing countries. Developing countries are able to use the benefits of e-commerce, support e-commerce with incentives and the establishment of legal basis. Developed countries have made more progress in terms of e-commerce than developing countries. This study examines the positive and negative effects of electronic commerce on the economy. The study consists of three parts. In the first chapter, e-commerce concept, historical development and tools are explained. In the second part, the fields of activity of e-commerce and its legal framework were transferred. The last chapter which one is third chapter, the positive and negative effects of e-commerce on the economy are expressed. In addition to decreasing informal economy and increasing competitiveness in the economy, e-commerce contributes to the development of regional development, education and social solidarity, which will bring dynamism and create new employment areas to the related sectors thanks to new business lines and specialties.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-ticaret,en_US
dc.subjectEkonomi,en_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.titleElektronik ticaret uygulamalarının Türkiye ekonomisine olumlu ve olumsuz etkilerien_US
dc.title.alternativeThe posıtıve and negatıve effects of electronıc commerce on Turkısh economyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzsoy, Nafia Kübra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster